Hamarosan bemutatkozik a Genesis GV90, a tavaly leleplezett Neolun tanulmányautó szériaváltozata. 

A cég a premiert megelőzően részletes leírásban ismerteti a jármű új generációs fűtőrendszerét, amelyhez az ondol, azaz a Koreában a X. század óta alkalmazott padlófűtési rendszer nyújtott ihletet.

9 fotó

Vannak persze eltérések, hiszen az ondol a padló alatt elvezetett füstcsatornák segítségével fűtötte a kőpadlót, a GV90 pedig elektromos fűtőelemeket – méghozzá szénszálas nanocsövekből felépülő fűtőelemeket – fog alkalmazni.

A rendszer a cégcsoport járműveiben már alkalmazott térdmelegítő elem továbbfejlesztése, és a hagyományos meleglevegő-befúvó, illetve felületmelegítő rendszerekkel vállvetve fog kellemes környezetet biztosítani az utasoknak. 

Betámadja a Bentaygát a legújabb koreai luxusautó 6

Nem ez a GV90 egyetlen különleges megoldása: úgy tűnik, az autó megkapja a Neolun tanulmány B-oszlop nélküli, két irányba nyíló oldalajtós megoldását.

A fűtési rendszerrel ellentétben ez utóbbira még nem érkezett hivatalos megerősítés, de már megjelentek olyan kémfotók, amelyek ilyen szekrényajtós kialakítással szerelt prototípusokat ábrázolnak. 

Betámadja a Bentaygát a legújabb koreai luxusautó 7

Más kérdés, hogy az értesülések szerint ez az ajtómegoldás csak egy exkluzív és igen drága limitált széria sajátja lehet: úgy tudni, ezért akár kétszer annyit is elkérhet majd a Genesis, mint a mezei GV90-esért.

Becslések szerint ennek akár 200 millió koreai won (53 millió Ft) is lehet a kezdő ára, ami messze a legdrágább autóvá teszi a Genesis kínálatában (a nyújtott tengelytávú G90 szedánért is csak 167 ezret kérnek el.) A 200 millió won ugyan még mindig messze van a Bentley Bentayga szűk 300 milliónál induló koreai árától, a kidolgozottság minősége és a szolgáltatások szemmel látható bősége azonban megszorongathatja a VW-konszern luxusmárkájának szabadidőjárművét.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

SHORTS CAR (@shorts_car) által megosztott bejegyzés