Július végén az egész világot meglepte a Hyundai, amikor bejelentette, hogy az i10 városi miniautó utódja tisztán elektromos modell lesz. Még izgalmasabbá tette a hírt a Hyundai európai marketingigazgatójának a kommentárja, aki szerint az iparágban „mindenki tudja, hogy ebben a méretosztályban a 20 ezer eurós vételárat kell megcélozni.”

Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai 1
Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai 2

Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai

Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai

Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai 10
Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai 11
Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai 12
Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai 13
Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai 14
Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai 15
Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai 16
Fotó megosztása:

A jelenlegi legolcsóbb elektromos kisautó, a Dacia Spring 22 ezer euróba kerül Németországban; Magyarországon listaáron 8,2 millió forintot kérnek el érte, ami nagyságrendileg ugyanaz.

A Hyundai modellfejlesztése tehát komoly fejtörést okozhat a Daciának, van azonban rosszabb hír is a Renault-csoport megfizethető márkája számára: most úgy tűnik ugyanis, hogy nem egy, hanem kettő elektromos miniautóval rukkol elő a Hyundai 2024-ig, és legalább az egyik crossover formátumú lesz.

Két olcsó villanyautót fejleszt Európába a Hyundai 18

Leginkább a délkelet-ázsiai piacokon már most is kapható Hyundai Casper (képeinken) tűnik alkalmasnak a feladatra. Az apró szabadidőjárművet elvileg eleve úgy fejlesztették, hogy később villamosított hajtásláncot is szerelhessenek alá.