Három éve jelent meg a Toyota GR Supra. A premierkor bemutatott soros hathengeres mellé kapott már kétliteres, négyhengeres motort, készült belőle versenyautó, optikai ujjgyakorlatként, szívfájdítónak targa tetős variáns is született, de a legfontosabb eddig hiányzott belőle: a kézi sebességváltó.

Három éve várunk erre a Toyotára 1
Három éve várunk erre a Toyotára 2

Három éve várunk erre a Toyotára

Három éve várunk erre a Toyotára

Három éve várunk erre a Toyotára 23
Három éve várunk erre a Toyotára 24
Három éve várunk erre a Toyotára 25
Három éve várunk erre a Toyotára 26
Három éve várunk erre a Toyotára 27
Három éve várunk erre a Toyotára 28
Három éve várunk erre a Toyotára 29
Három éve várunk erre a Toyotára 30
Három éve várunk erre a Toyotára 31
Három éve várunk erre a Toyotára 32
Három éve várunk erre a Toyotára 33
Három éve várunk erre a Toyotára 34
Három éve várunk erre a Toyotára 35
Három éve várunk erre a Toyotára 36
Három éve várunk erre a Toyotára 37
Három éve várunk erre a Toyotára 38
Három éve várunk erre a Toyotára 39
Három éve várunk erre a Toyotára 40
Három éve várunk erre a Toyotára 41
Három éve várunk erre a Toyotára 42
Fotó megosztása:

Ezt a hiányt most orvosolta a Toyota, nem is akárhogyan. Nem egyszerűen beépítettek egy új erőátvitelt, hanem minden fődarabot áthangoltak, és még egy új modellváltozatot is készítettek.

A kézi váltó például rögtön kétféle üzemmódban használható. Alapértelmezésben intelligens vezérléssel fut, ami nemcsak visszaváltásnál, de felkapcsoláskor is szinkronizálja a fordulatszámot. Ez azonban a Sport gombot megnyomva kikapcsolható, hiszen ha puritán sportélményre vágyunk, ne adjon helyettünk gázfröccsöt egy számítógép.

Három éve várunk erre a Toyotára 43

A dinamikusabb indulás érdekében rövidebb végáttételt kapott az autó, áthangolták a kipörgésgátlót, valamint nem csak a kötelező drift üzemmódot programozták fel a menetstabilizáló rendszerbe, amely engedi elforogni a hátsó kerekeket, de megakadályozza, hogy megpördüljünk, hanem egy olyan innovatív vezérlést is kapott a Supra, amelyet kifejezetten szerpentinekre terveztek. Ha az autó meredek emelkedőn hajtűkanyart és egyébként jól tapadó aszfaltot érzékel, nem avatkozik be, ha fordulatszám-különbség lép fel a két hajtott kerék között.

A kanyarstabilizátorok feszesebbek, áthangolták a lengéscsillapítókat is, továbbá módosították a kormánymű beállításait.

Három éve várunk erre a Toyotára 44

A kézi sebességváltó, illetve az ahhoz társuló, könnyített keréktárcsa együtt 21,8 kilót vett le a 3,0 literes, automata váltós Supra tömegéből. Ez az alapértelmezett Premium kivitel, amelyhez piros helyett barna bőrkárpitozás és egyéb kényelmi extrák járnak. Rendelhető viszont egy további 16,5 kilóval könnyebb Lightweight kivitel, amelyben manuálisan állítható szövetüléseket találunk, és audiorendszer sincs. A Toyota szerint egyébként ez lesz a legnépszerűbb modellváltozat, aminek kissé ellentmond, hogy a gyári fotókon azt a mattfehér fényezést mutogatják, ami ehhez a verzióhoz nem, csak a Premium kivitelhez rendelhető. Mindkét manuális kivitelhez kérhető Alcantara váltógomb és szoknya.

Három éve várunk erre a Toyotára 45

A kézi váltó beépítése egyébként egy további nem várt változtatást is hozott: a középkonzolt át kellett építeni, hogy a finoman kisúlyozott váltókart mozgató kezünk ne ütközzön bele a panelbe.

A modell menetdinamikai adatai és vételára nem ismertek, európai forgalmazása hamarosan kezdődik.