A Mercedes-AMG SL 43 kétliteres, soros négyhengeres turbómotorja a világon elsőként alkalmaz elektromos turbófeltöltőt: a turbina- és kompresszorkerék közös tengelyére szerelt 48 voltos villanymotor hathatósan küszöböli ki a turbólyukat. Ez a motor pedig mostantól az AMG C 43 4MATIC szedánhoz és kombihoz is rendelhető, méghozzá – ahogy a típusjelzés is mutatja – összkerékhajtással.

Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 1
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 2

Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály

Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály

Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 34
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 35
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 36
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 37
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 38
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 39
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 40
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 41
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 42
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 43
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 44
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 45
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 46
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 47
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 48
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 49
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 50
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 51
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 52
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 53
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 54
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 55
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 56
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 57
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 58
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 59
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 60
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 61
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 62
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 63
Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 64
Fotó megosztása:

A hajtáslánc teljesítménye alaphelyzetben 408 lóerő, amit bizonyos feltételek esetén az önindító generátor villanymotor további 14 lóerővel képes megtoldani, így jön ki a 422 lóerős csúcsteljesítmény. A legnagyobb forgatónyomaték 500 Nm, meglehetősen magas, 5000/perc fordulatszámon. A szedán 4,6, a kombi 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség mindkét modellnél 250 km/óra, de felárért 265 km/órára növelhető.

Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 65

Az autónak mind a négy kereke hajtott (a nyomaték 69%-a hátra megy) és kormányzott is (kis sebességnél 2,5 fokban, nagy tempónál 0,7 fokban fordulnak el a hátsó kerekek. A kilencfokozatú, automata sebességváltót nyomatékváltó helyett az elindulást támogató külön tengelykapcsolóval szerelték fel, a menetdinamikát adaptív lengéscsillapítás és többfokozatú üzemmódváltó erősíti; az ESP három fokozatban kapcsolható. A kormánymű változó mértékű rásegítést, illetve változó áttételezést kapott.

Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 66

A lényeg persze a hosszában beépített, soros négyhengeres turbómotor, amely közvetlenül a F1-ből hozta a villanymotoros rásegítésű turbófeltöltő ötletét. Szintén Forma-1-es technológia a hengerfalak rendkívül sima felületet biztosító Nanoslide bevonata. A befecskendezés kétfázisú, a hűtőrendszer eltérő hőfokon tartja a hengerfejet és a forgattyúsházat – előbbi mechanikus, utóbbi elektromos vízpumpát kap.

Elöl 370, hátul 320 mm-es féknyergeket találunk, négy-, illetve egydugattyús nyergekkel. A kipufogórendszer hangját aktív szelep szabályozza.

Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 67

Ami a külcsínt illeti, nem hiányzik az egyedi hűtőmaszk, az oldalsó szárnyacskákkal szerelt első kötény, a hátsó diffúzor, illetve a dupla kipufogóvég. A keréktárcsák 18 colról indulnak, és akár 20 colos méretig is elmehetnek. Az utastérben piros-fekete kárpitozás, piros biztonsági övek, alul egyenesre vágott sportkormány (rajta két AMG-programváltó gombbal), varrott műszerfalborítás, valamint AMG-pedálok, szőnyegek és világító küszöbbetétek gondoskodnak a hangulatról.

Világelső sportmotort kapott a Mercedes C-osztály 68

A fedélzeti infotainment-rendszer adatrögzítő funkciót is kapott, amely több mint 80 járműparamétert képes tárolni, másodpercenként tízszer mérve a sebességtől a gyorsulásig, a fékpedál működtetésétől az aktuális kormányszögig minden adatot.

Videón is megnéznéd az AMG C 43 modellpárost? Kattints ide!