A VW-csoport legendás, soros öthengeres motorcsaládjának legújabb generációjával van már tapasztalata a konszern házi tuningműhelyének, az ABT-nek, hiszen az Audi RS3-ban két különböző teljesítményszinten is átdolgozták már azt.

Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 1
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 2

Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással

Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással

Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 14
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 15
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 16
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 17
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 18
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 19
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 20
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 21
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 22
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 23
Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 24
Fotó megosztása:

Így tulajdonképpen nem jelentett nagy kihívást a tunerek számára, hogy a Cupra Formentor VZ5-ben is kezelésbe vegyék a 2,5 literes motort. A munkát emlékezetessé teszi a tény, hogy az ABT most először dolgozott Cupra típuson; a jövőben nyilván további munkákra is számíthatunk tőlük.

A Formentor limitált szériában, mindössze 7000 példányban gyártandó VZ5 csúcsmodellje gyárilag 390 lóerős, és 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 25

Az ABT 15 százalékkal emelte a teljesítményt: a beavatkozás után 450 lóerőt ad le az öthengeres turbómotor, a forgatónyomaték 480-ról 530 Nm-re emelkedett. Ennek eredményeként a 0-100 km/óra gyorsulás szintideje 3,9 másodpercre csökkent. A végsebesség maradhat 250 km/óra, de a korlátozás kívánságra feloldható, ilyenkor a 270 km/órát is megfutja a kompakt szabadidőjármű.

Ehhez a teljesítményhez nagy kerekeket kínál az ABT: a 20 colos verzió matt- és fényes fekete kivitelben egyaránt elérhető, a 21 colos kizárólag fényes feketeként elérhető.

Szabadidőjármű 3,9 másodperces gyorsulással 26