A tavaly ősszel bemutatott Mercedes-Benz EQE 215 kW (292 LE) teljesítményű hajtáslánccal debütált; ennél jelentősen erősebbek a most leleplezett AMG kivitelek.

Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 1
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 2

Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG

Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG

Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 36
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 37
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 38
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 39
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 40
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 41
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 42
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 43
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 44
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 45
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 46
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 47
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 48
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 49
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 50
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 51
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 52
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 53
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 54
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 55
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 56
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 57
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 58
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 59
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 60
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 61
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 62
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 63
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 64
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 65
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 66
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 67
Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 68
Fotó megosztása:

Az EQE 43 4MATIC 350 kilowattal (476 lóerő) indít, míg az EQE 53 4MATIC+ félelmetes 460 kW-ot (626 LE) kínál. A forgatónyomaték értéke 858, illetve 950 Nm. Ennél is erősebb az utóbbi verzió AMG Dynamic Plus csomagos kivitele: itt már 505 kW (687 LE) és kerek 1000 Nm szórakoztatja a vezetőt.

Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 69

Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+

A kisebbik AMG-modell 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 210 km/óra. A nagyobbik releváns értékei 3,5 (3,3) mp, illetve 220 (240) km/óra, zárójelben a Dynamic Plus csomagos adatok. Mindkét modell kínál egyébként rajtautomatikát, valamint kétféle sportos és egy komfortos üzemmódot, továbbá 50%-ra csökkentett motorteljesítményt kínáló módust vizes, havas aszfaltra.

Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 70

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

A nagyobb teljesítmény az energiafogyasztásra is rányomja a bélyegét: a belépővariáns akár 660 kilométeres WLTP-hatótávolsága helyett a gyengébbik AMG-modell 533, az erősebbik 518 kilométert bír egyhuzamban, elméletileg.

A 328 voltos akkumulátor nettó kapacitása 90,6 kWh, a rendszer csökkentett kobalttartalmú cellákból épül fel. Tölteni akár 170 kW-tal lehet az akkut, ilyenkor 15 perc alatt 180 kilométerre elegendő energiát tud felvenni az autó. Otthon 11 vagy 22 kW-tal tölthető, egyes piacokon pedig kétirányú energiaáramlás is megoldható, azaz az AMG EQE áramforrásként is használható, például egy otthon energiaellátására.

Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 72

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Az AMG-verziók is nagy hatásfokú regeneratív fékrendszert kaptak, amely akár 5 m/s2 negatív gyorsulást képes elérni, azaz lehetővé teszi az egypedálos vezetést. Természetesen mechanikus súrlódófék is van, méghozzá feljavított kivitelben, sőt, opcióként karbon-kerámia fékek is kérhetők.

A sportmodellek minden részletében áthangolt légrugózást kaptak, egyes futóműkomponenseket nagyobb teherbírású, átméretezett elemekre cseréltek.

Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 73

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

A szabad hasmagasság eleve 15 mm-rel kisebb, mint a polgári EQE modelleken, de a karosszéria pillanatnyi magasságát automatikusan szabályozza a rendszer. Alapfelszerelés az aktív hátsókerék-kormányzás, míg a speciálisan programozott hanggenerátor révén az elengedhetetlen AMG-zajokról is gondoskodtak. Hanghatás kíséri a motorok „beindítását” és „leállítását”, de még a központi zárhoz és az irányjelzőkhöz is egyedi AMG-kattanást programoztak.

Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 74

Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+

Az egész műszerfalat beborító Hyperscreen képernyő opciós, de ha már van, kérhető hozzá egy sor AMG-specifikus beállítás és funkció, például egy telemetriai program, amellyel versenypályán akár 80 különböző paramétert követhetünk nyomon folyamatosan.

Kattints ide, ha videón is megnéznéd a Mercedes elektromos sportszedánjait!

Újabb elektromos sportszedánt mutatott be a Mercedes-AMG 75

Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+