Sportváltozat készült a Mercedes-Benz EQS akkumulátoros luxuslimuzinból. Az AMG verzióba speciális villanymotorokat építettek be; újratekercselték azokat, nagyobb áramerősséget bírnak el, és módosították az azokat vezérlő szoftvert is. A motorok így nagyobb fordulatszámra képesek. Különösen  a hátsó tengelyre szerelt motor teljesítményét növelték meg. A mérnökök a villanymotorok hűtését is továbbfejlesztették, valamint az erőátvitel külön hűtőkört kapott, ami nem csak hűteni, de fűteni is képes a hajtásláncot, ami értelemszerűen télen jön kapóra.

Elektromos sportszedánt épített az AMG 1
Elektromos sportszedánt épített az AMG 2

Elektromos sportszedánt épített az AMG

Elektromos sportszedánt épített az AMG

Elektromos sportszedánt épített az AMG 23
Elektromos sportszedánt épített az AMG 24
Elektromos sportszedánt épített az AMG 25
Elektromos sportszedánt épített az AMG 26
Elektromos sportszedánt épített az AMG 27
Elektromos sportszedánt épített az AMG 28
Elektromos sportszedánt épített az AMG 29
Elektromos sportszedánt épített az AMG 30
Elektromos sportszedánt épített az AMG 31
Elektromos sportszedánt épített az AMG 32
Elektromos sportszedánt épített az AMG 33
Elektromos sportszedánt épített az AMG 34
Elektromos sportszedánt épített az AMG 35
Elektromos sportszedánt épített az AMG 36
Elektromos sportszedánt épített az AMG 37
Elektromos sportszedánt épített az AMG 38
Elektromos sportszedánt épített az AMG 39
Elektromos sportszedánt épített az AMG 40
Elektromos sportszedánt épített az AMG 41
Elektromos sportszedánt épített az AMG 42
Fotó megosztása:

A dupla villanymotoros, összkerékhajtású AMG EQS 53 4MATIC+ két teljesítményszinten készül. Az alapverzió kombinált csúcsteljesítménye 658 LE, maximális rendszernyomatéka 950 Nm, ami 3,8 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást és 220 km/óra végsebességet tesz lehetővé. Akinek ez kevés, megrendelheti az AMG Dynamic Plus csomagot, amelyben a rendszerteljesítmény 761 lóerőre emelkedik, a nyomatéki csúcs pedig eléri a 1020 Nm-t. Így felkészítve a nagy limuzinnak nem kell több 3,4 másodpercnél ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/óra sebességet, a száguldásnak pedig csak 250 km/óránál lesz vége.

Elektromos sportszedánt épített az AMG 43

Az extrém dinamika kizárólag az akkumulátor legalább 75%-os töltöttsége esetén áll rendelkezésre, illetve be kell hozzá kapcsolni a rajtprogramot – a mindennapi használat során így alighanem az alapverzióhoz hasonló, szintén nem elhanyagolható teljesítmény áll rendelkezésre (a Mercedes 30%-os töltöttség alatt korlátozza a gyorsítóképességet).

A nagyobb motorteljesítménnyel erősebb fékenergia-visszanyerés jár; a három fokozatban állítható regeneratív fékrendszer akár 300 kW-tal tölti az akkukat, de állóra csak a nagyobb teljesítményű, felárért akár karbon-kerámia tárcsákat alkalmazó mechanikus fékekkel együtt képes fékezni az autót – magyarul nincs egypedálos vezethetőség (van viszont helyette állóra fékező adaptív tempomat).

Elektromos sportszedánt épített az AMG 44

A 400 voltos akkumulátor nettó (kihasználható) kapacitása 107,8 kWh. Ennek vezérlő szoftvere vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető. Míg komfort üzemmódban a minél takarékosabb üzem a cél, sport és sport+ fokozatba kapcsolva a maximális teljesítményleadás kerül előtérbe; ezt támogatandó új kábelezést kapott az AMG verzió.

Az akku, amelyre 10 év / 250 ezer km kapacitásgaranciát vállal a cég, legfeljebb 200 kW-tal tölthető; ilyenkor 19 perc elegendő ahhoz, hogy 300 kilométerrel növeljük az egyébként 529-586 kilométeres hatótávolságot (WLTP szerint mérve). Az autó rendelkezik a kétirányú töltés képességével, azaz háztartási áramforrásként is használható azokon a piacokon (egyelőre Japán), ahol ez műszakilag és jogilag megoldott.

Elektromos sportszedánt épített az AMG 45

A nagyobb motorteljesítmény kiaknázhatóságát szolgálják a speciális Michelin Pilot Sport EV abroncsok, amelyeket kifejezetten elektromos sportautókhoz fejlesztettek ki. A futómű az alapverzió (adaptív lengéscsillapítás, légrugózás, összkerékkormányzás) áthangolt változata.

A végére hagytuk a hangélményt: az AMG speciális, több fokozatban, illetve hangszínben szabályozható hangzást komponált az autóhoz, ügyelve arra, hogy a rajtautomatika használatakor extra hangélményben részesüljön a vezető és környezete.

Elektromos sportszedánt épített az AMG 46

Ha videón is megnéznéd az AMG elektromos újdonságát, kattints ide!