Nem bonyolítja túl a típusjelzéseket a Mercedes, így 495 centiméteres nagyautóját akkor is E-osztálynak nevezi, ha az elektromos, csak elé teszi az EQ prefixumot: a müncheni IAA autószalon egyik első világpremierje a Mercedes-Benz EQE, a cég elektromos modellcsaládjának legfrissebb tagja.

A típus kétféle hajtáslánccal érkezik meg a piacra, ezek közül azonban egyelőre csak egyről közöltek adatokat. Később azonban lesznek nagy teljesítményű kivitelek is, akár 500 kW (680 LE) motorteljesítménnyel. Ennek kevesebb mint a felét kínálja a most ismertetett EQE 350 variáns.

Ennek villanymotorja 215 kW (292 LE) csúcsteljesítményre és 530 Nm maximális forgatónyomatékra képes. Az akkumulátor nettó kapacitása 90 kWh, ami WLTP mérce szerint 545-660 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Váltóáramról legfeljebb 22 kW-tal, egyenáramú gyorstöltőről akár 170 kW-tal tölthető az akkumulátor, amely így 15 perc alatt akár 250 kilométerre elegendő energiát vehet fel. Az akku vezérlő szoftverje folyamatosan, vezeték nélküli frissítések formájában aktualizálható, így a rendszer lépést tart az akkumulátor elhasználódásával.

Újabb elektromos szedán a Mercedestől 2

  Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz E-osztály Mercedes-Benz CLS
Hosszúság (mm) 4946 4935 4988
Szélesség (mm) 1961 1852 1890
Magasság (mm) 1512 1460 1435
Tengelytáv (mm) 3120 2939 2939
Csomagtartó (liter) 430 540 340

A két helyszínen (Brémában és Pekingben) gyártandó EQE klasszikus négyajtós karosszériát kapott, külső méreteiben az E-osztály / CLS pároshoz mérhető, ám jóval nagyobb tengelytávja miatt azoknál érezhetően tágasabb.

Újabb elektromos szedán a Mercedestől 3

Az EQE esetében opciós az EQS Hyperscreen giga-képernyője, amely három különálló kijelzőt egyesít egyetlen hatalmas műszerfalon. Az utas saját 12,3 colos OLED monitort kap, amelyen a szokásos tartalmak mellett videókat is nézhet, vagy az internetet böngészheti, akár menet közben. Amennyiben a vezető odasandít, azt kamera észleli, és elhomályosítja a képernyőt.

Az EQE mindkét induló verziója hátsókerék-hajtást kap, később az első tengelyre is szerelnek villanymotort, így megvalósul az összkerékhajtás.

Újabb elektromos szedán a Mercedestől 4

A regeneratív fékezés intenzitása három fokozatban állítható, illetve a vezetőtámogató rendszerek (pl. akadályérzékelők) is erre támaszkodnak elsősorban; a villanymotorral akár a teljes megállásig lassítható az autó. Az energiafelhasználást a navigációs adatok figyelembevételével optimalizálja a rendszer.

A tervezők jelentős erőfeszítéseket tettek a zajszigetelés tökéletesítésére. Ami a gyalogosokat a jármű közeledésére figyelmeztető hangzást illeti, az EQE kétféle opciót is kínál, egy harmadik pedig az interneten keresztül tölthető le. Ugyanígy juthatunk hozzá különböző világítási sémákhoz, animációkhoz.

Újabb elektromos szedán a Mercedestől 5

Két fontos opciót kérhetünk az EQE-hez: az egyik a légrugózás, amely az S-osztályban alkalmazott technika közeli rokona; a másik a hátsókerék-kormányzás, amellyel 12,5-ről 10,7 méterre csökkenthető a nagy autó fordulóköre.

A Mercedes EQE-t bemutató, gyári videókért kattints ide!