1982 óta 10,5 millió középkategóriás modellt értékesített a Mercedes; ebből az első tíz évben a 190-es szolgálta ki a piacot, majd 1993-ban jött a W202, az első C-osztály, amit további három – illetve most már négy – követett.

A mostani az első olyan C-osztály, amelyben nem választhatunk, hogy a hűtőmaszkon vagy az orr tetején legyen-e a háromágú csillag: az embléma mindenképpen a rácson lesz, épp csak a kidolgozása és a környezete változik felszereltségi szinttől függően. Szintén nem kérhető kézi sebességváltó: mostantól minden motorhoz kilencfokozatú automata sebességváltó társul. Benzinmotorból három, dízelből kettő áll rendelkezésre a bevezetéskor.

Kombiként, szedánként debütált a Mercedes C-osztály 1

Ebben a galériában a szedán képeit találod... Kattints!

A táblázatban a szedán modellek adatai láthatók; a kombi menetdinamikája minimális eltérést mutat.

  C180 C200
(4Matic)
C300
(4Matic)
C220 d C300 d
Löket-
térfogat
(cm)
1496 1496 1999 1992 1992
Teljesítmény
(LE)
170 204 258 200 265
Forgató-
nyomaték
(Nm)
250 300 400 440 550
0-100 km/óra
gyorsulás
(mp)
8,6 7,3 (7,1) 6,0 (6,0) 7,3 5,7
Végsebesség
(km/óra)
231 246 250 245 250
Kombiként, szedánként debütált a Mercedes C-osztály 2

Ebben a galériában a kombi képeit gyűjtöttük össze... Kattints!

A plug-in hibrid hajtásláncra sem kell sokat várni; először jön a benzines, de később dízel-hibrid is lesz. Az első, benzinmotoros PHEV kétliteres négyhengeresre épül, 15,4 kWh kapacitású akkumulátorával 100 km körüli elektromos hatótávolságot ígér, elektromos végsebessége 140 km/óra. Az alap töltő 11 kW-os, de rendelhető lesz 55 kW-os gyorstöltő is. Az előző generációs hibridhez képest nagy előrelépés lesz, hogy a csomagtérpadlóban nem okoznak lépcsőt az akkumulátorok. A csomagtartó egyébként is tágasabb a kombi esetében: a padló 63 mm-rel hosszabb, a belmagasság 150 mm-rel nőtt az alaptípushoz viszonyítva. A teljes kapacitás 360-1375 literes a hibrid kombi esetében; mindkét karosszériaverziónál alapáras lesz a szintszabályozásos hátsó légrugózás.

Szakadjunk el most a hibridektől, és lássuk az alapmodelleket. A kombi és a szedán egyaránt 4751 mm hosszú és 1820 mm széles. Tengelytávjuk 2865 mm. A szedán 1438 mm, a kombi 1455 mm magas – ez egyébként az egyetlen paraméter, amely csökkent az elődhöz képest. A szedán csomagtartója nem változott, 455 literes, a kombi viszont tágasabb lett 30 literrel: alaphelyzetben 490 literes, az üléseket ledöntve 1510 literes.  A kombinál alapáras a motoros csomagtérfedél és a 40:20:40 osztású üléstámla; feláras a motoros ülésdöntés. A csomagtérroló mostantól két részből áll.

Kombiként, szedánként debütált a Mercedes C-osztály 3

A vadonatúj vezetői környezet minden irányból... további képekért kattints!

A Mercedes egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kezelőfelületekre és a digitális élményekre; ezen a téren a C-osztályt sem kezelték félvállról. Az utasteret álló tájolású központi érintőképernyő uralja, alapértelmezésben 9,5 colos, felárért 11,9 colos kivitelben. A műszeregység is digitális, választhatóan 10,25 vagy 12,3 colos méretű. A műszerek megjelenése üzemmódtól függően testre szabható.

Az autó nemcsak vezetőjével teremt kapcsolatot (hangvezérlésű digitális  asszisztensén keresztül), hanem annak otthonával is. Integrált zenei streaming szolgáltatás, kiterjesztett valóságú megjelenítés, valamint ujjlenyomat-olvasós felhasználó azonosító teszi modernné és sokoldalúvá a rendszert, amelynek adatbázisai és operációs szoftvere vezeték nélkül frissíthető.

Kombiként, szedánként debütált a Mercedes C-osztály 4

Minden belső méret nagyobb (vagy ugyanakkora), mint az elődmodellben. A hátsó lábtér például 21 mm-rel nőtt. További képek a galériában.

Az új Mercedes C-osztály március végétől rendelhető Európában, az első autók nyáron érkeznek a kereskedésekbe.

Ha videón is megnéznéd a vadonatúj C-osztályt, kattints ide!