Ahogyan arról korábban több ízben beszámoltunk, a Daimler helyzetét is jócskán megtépázta a koronavírus-járvány. Ezt többek között az is mutatja, hogy 15 ezernél is többen veszítették el a munkájukat a vállalatnál, továbbá hambachi üzemét – ahol az utóbbi években jellemzően csak Smartok gördültek le a gyártósorról – eladná.
Költségcsökkentési terveit az iparág jövője is nagyban befolyásolja, ugyanis az elektromos autók előállításához sokkal kevesebb alkatrész, erőfeszítés és idő kell, szemben a hagyományos hajtású modellekkel, amelyek mozgástere amúgy is egyre fogy a környezetvédelem előtérbe kerülésével. Az ING elemzése szerint hetedannyi, mindössze 200 részből áll egy villanyautó.
A következő öt évben egy sokkal kisebb vállalattá válunk
– idézi Ola Källeniust az AutoNews Europe.
„Alapvetően fogunk változtatni a hajtásláncunk ipari lábnyomán” – folytatta gondolatait a Daimler elnök-vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a fosszilis üzemanyagokkal való szakítás kétszer akkora hatékonyságot követel, ezáltal erőforrások szabadíthatóak fel az elektromos, valamint az önvezető autók gyártásához.

Ola Källenius
„Kétségtelen, hogy csökkentenünk kell termékeink Földön hagyott lábnyomát. Ez is része a modern luxusígéretnek” – utalt arra Källenius, hogy a jövőben a gazdagság és a túlzások helyett a fenntarthatóságra és a hatékonyságra kell összpontosítani.
Elektromos járműve, az EQXX megépítéséhez a Forma-1-es mérnöki csapat szakértelmét is felhasználja a Mercedes. Azt reméli tőle a német gyártó, hogy egyetlen töltéssel képes lesz megtenni a Stuttgart-Marseille távot (kb. 940-950 km). „Ez egy fejlesztés előtti projekt, hogy új technológiát vezethessünk be” – jegyezte meg ennek kapcsán Källenius.
A Daimler emellett a digitális szolgáltatásokra is rá szeretne feküdni, amivel új és megtérülő bevételi forrásokra tenne szert: új vezetési segédletekkel, valamint információs és szórakoztatóipari szolgáltatásokkal bővítené azokat, 2024-re pedig új járműoperációs rendszert fejlesztene ki a konszern.
A Daimler új modelleket szánna a kínai piacra, amiben a legnagyobb növekedési, terjeszkedési lehetőséget látja a következő tíz évre kivetítve. „Ha lesznek olyan egyedi modelljeik, amikor elérik a kritikus tömeget Kínában… ez megvalósítható. Attól függ, hogyan fejlődik a piac” – tekintett előre a jövőbe.