A nagy nyomású festékszórót helyettesítő, elektrosztatikus porlasztási megoldást dolgozott ki a Toyota. A vállalat két japán gyárában már üzembe is állított új fényezőműhely robotjait olyan, hengeres fújófejjel szerelték fel, amely egyrészt nagy sebességgel forog, másrészt belső felületén több száz apró barázdát alakítottak ki.

3 fotó

Ezekben a barázdákban porlasztják apró cseppekre és töltik fel statikus elektromossággal a festéket, amely aztán valósággal rátapad az ellentétes töltésű karosszérialemezre. A veszteség mindössze 5%, szemben a hagyományos, sűrített levegős festéssel, amelynél a kifújt mennyiségnek akár 30-40 százaléka is veszendőbe mehet.

Árammal festik az autókat 4

A technológia járulékos előnye, hogy kisebb felfogó tálcára van szükség, ezért az egész fényezőkamra kevesebb helyet foglal. A megoldás 7%-kal csökkenti a folyamat CO2-kibocsátását. A Toyota azt mondja, a technológiát a környezetvédelem jegyében más autógyártókkal is megosztja majd – nem feltétlenül ingyen, persze.

a videó a hirdetés után indul