A használaton kívül a padlóba hajtogatható üléssor az autóipari belsőépítészek egyik nagy találmánya; lehetővé teszi, hogy szerszámok nélkül variálhassuk autónk belső terét, jóval praktikusabbá és sokoldalúbbá varázsolva azt.

Az azonban ritkán jut eszünkbe, hogy a bonyolult, masszív fémszerkezetek adott esetben komoly sérülést, vagy akár halált is okozhatnak. Pontosan ez történt most egy amerikai gimnazistával; a történet több szempontból is elgondolkodtató.

A 16 éves Kyle Plush délutáni teniszedzésre érkezett iskolájába. Leparkolta autóját, egy öreg három üléssoros buszlimuzint, és a hátsó ülésre kiemelte sporttáskáját a csomagtartóból – hogy miért nem ment körbe, és nyitotta ki a csomagtér ajtaját, az már soha nem fog kiderülni.

Amint a fiú hátranyúlt a csomagtartóba, a nem reteszelt ülés hátrabillent, ő pedig fejjel lefelé beszorult az összecsukódó ülés és a csomagtérajtó közé.

Mindenesetre az ülés, amely a jelek szerint nem volt rögzítve, megbillent, és a szerkezet annak rendje és módja szerint elkezdett összecsukódni, bele a padlóba – csakhogy vitte magával a fiút is. A félig összecsukódott ülés szerencsétlen módon összepréselte a fiú mellkasát, aki ezért fulladni kezdett.

Szerencsére volt annyi lélekjelenléte, hogy a zsebében lévő telefont szóbeli paranccsal arra utasítsa, tárcsázza a rendőrséget – ám a vonal annyira rossz volt, hogy a diszpécser nem értette mit mond. Később sikerült beazonosítani a helyszínt, és ki is küldtek egy járőrt az iskolai parkolóba, ám mivel kívülről nem látszott a baj (a csomagtartóban összehajtogatva haldoklott a fiú), nem vették észre a kocsit.

Mire a gyermek keresésére induló édesapa elment az iskolához, és kinyitotta az autót, már késő volt: a fiút agyonnyomta az ülés és saját alsóteste együttes súlya.

A rendőrség nyomozást indított, egyrészt hogy kivizsgálják a segélyhívó szolgálat működését, másrészt, hogy megállapítsák az autó gyártójának esetleges felelősségét.

Forrás: cincinnati.com