22 éves fennállása során csupán egyszer nőtt ilyen sokat egyetlen év alatt a J.D. Power piackutató intézet APEAL-indexe: az autóipari teljesítményt, kivitelezést és ergonómiát (Automotive Performance, Execution and Layout) mérő viszonyszám a teljes észak-amerikai piacra vetítve a tavalyi 801-ről idénre 810-re nőtt. Az ok egyértelmű: az emberek elégedettebbek autójuk képességeivel, formavilágával és szolgáltatásaival – mármint nagy átlagban.
A felmérés 25 kategóriában 10 paraméter (külső, belső, menetdinamika, kilátás/biztonság, ülések, hajtáslánc, tárolás/helykínálat, fűtés/szellőzés/klíma, audio/infotainment/navi, és fogyasztás) mentén vizsgálta a fogyasztók véleményét, és az általános vélemény, hogy egyre kedvezőbb a helyzet. Az ok nem bonyolult: a technológia gyorsabban fejlődik, mint amihez hozzá vagyunk szokva, így azok a technológiák, amelyeket ma már akár kisautókba is költséghatékonyan be tudnak építeni a gyártók, tudatunkban még mindig prémiumkategóriás szolgáltatásként élnek – ilyenek mindenekelőtt a radar- és kameraalapú vezetőtámogató funkciók, vagy a kapcsolódási, okostelefon-szinkronizációs szolgáltatások.
Ennek köszönhető, hogy míg a tömegpiaci márkák vevőinek átlagos elégedettsége a tavalyi 804 pontról 814-re nőtt, a prémiumszegmensben a növekedés csupán 1 pont volt – igaz, 844-ről 845-re. Viszont ez azt is jelenti, hogy soha nem volt még ilyen csekély a különbség a tucatmárkák és a presztízsgyártmányok között. Megnyugtató hír, hogy az APEAL felmérésen kategóriaelsőséget elért 25 típus közül nyolc az IQS (kezdeti minőség tanulmány) vizsgálaton is díjat nyert, azaz nem tartalom nélküli csillogásról van szó.
A legmagasabb, 884-es APEAL pontszámot idén (ahogy az előző tizenkét évben is) a Porsche kapta. A frissen alapított Genesis márka a második (869), mögöttük a három német presztízsmárka jön. A VW-csoport hat, a BMW négy díjat nyert, a Ford, a GM és a Kia hármat-hármat. A legtöbbet a Chrysler javított, 774-ről 815 pontra.
A kategóriaelsőségek a következőképpen alakulnak:
Prémium szabadidőjármű

| Felső kategóriás prémium SUV | Cadillac Escalade |
| Középkategóriás prémium SUV | Porsche Cayenne |
| Kompakt prémium SUV | Porsche Macan |
| Kiskategóriás prémium SUV | BMW X1 |
Szabadidőjármű

| Felső kategóriás SUV | Chevrolet Tahoe |
| Középkategóriás SUV | Nissan Murano |
| Kompakt SUV | Honda CR-V |
| Kiskategóriás SUV | Kia Niro |
Pickup

| Nehéz pickup | Ford Super Duty |
| Középkategóriás pickup | Honda Ridgeline |
| Könnyű pickup | Ford F-150 |
Sportautó

| Középkategóriás prémium sportautó | Porsche 911 |
| Középkategóriás sportautó | Dodge Challenger |
| Kompakt sportautó | MINI Cooper |
Prémium személyautó

| Középkategóriás prémiumautó | Audi A7 |
| Középkategóriás prémiumautó | Lincoln Continental |
| Kompakt prémiumautó | Audi A4 |
| Kis prémiumautó | Audi A3 |
| Kis prémiumautó | BMW 2-es sorozat |
Személyautó

| Nagyautó | Kia Cadenza |
| Középkategóriás autó | Nissan Altima |
| Kompakt autó | MINI Clubman |
| Kisautó | Chevrolet Bolt |
Buszlimuzin

| Kompakt buszlimuzin | Kia Soul |
| Buszlimuzin | Chrysler Pacifica |