
A túlméretezett dupla vese ugyan inkább otromba, mint erőteljes – szemből nézve a lökhárítóba mélyesztett, gonosz és funkcionális légbeömlővel és a jelen BMW-it idéző fényszórópárral együtt úgy néz ki, mintha egy világuralomra törő, mutáns hód vigyorogna bele a képünkbe -, de nézzük el neki: a formatervezői koncepció szerint azért ilyen, hogy érezzük, nagyon erős hajtásláncot kapott az autó.
Erről sajnos abszolút semmi érdemlegeset nem árul el a gyár, de a lényeg a KERS rendszer: a hátsó ülések helyén csücsülő akkumulátorok tárolják azt a visszanyert energiát, amely vélhetően nem a fogyasztást hivatott csökkenteni, inkább lökésszerű teljesítménytöbbletet biztosít a versenyautó-tanulmány koncepcionális pilótája számára. Fölöttük tandem bukósisak-tartó és féloldalasan kialakított bukókeret látható.
Mielőtt tovább elemeznénk a belteret, essen szó a farról: ha az autó orra és szénszálas betétekkel feszesre húzott oldalfala a múltat, a hatalmas, plasztikusan megformált légterelővel teljesen integrált lámpatestek a jövőt idézik. A harmadik féklámpa folytonos egységként köti össze a helyzetjelzőket; a tető peremén további apró légterelő gondoskodik az évtizedeken átívelő vizuális folytonosságról.
Na és akkor a cockpit: a BMW tervezői valóban csak a legszükségesebb elemeket tartották meg. A szénszálas kompozitokból és alumíniumból építkező enteriőrben elegáns fapanel alkotja a műszerfalat, aminek valós funkciója már nincs: a eBoost KERS-rendszer középen elhelyezett állapotkijelzője akár a karbon merevítőcsövön is elfért volna, a digitális főműszer pedig a messze hátrahúzott ökörszarv-kormány oszlopborításán csücsül.