Látványos, ugyanakkor meglepően gyenge tanulmányautóval készül a Párizsi Autószalonra a Renault. A szupersportkocsi-szerű csoda végsebessége, teljesítménye a közelében sincs nemhogy egy mai szupersportkocsinak, de még egy sima, dízel, középkategóriás utcai Renault-nak sem.
Viszont öt másodperc alatt gyorsul százra és nem jön belőle füst.




A DeZir alapján fogjuk. Semmi túlzott kockázatvállalás, kicsit sok a számítógépes játékok világából, de az ellenirányban nyíló két hatalmas ajtó mindent visz. A gyártó olyanokat mond a sajtóközleményben, hogy az ajtók a Yin és Yang szembenállását jelképezik, a dizájnban a “Drive the change” (Nagyjából “Irányítsd a változást”) és a “Falling in love” (Szerelembe esni) szlogenek miatt van ennyi domborulat, szűk rés és ennyi VÖRÖS, de hát a gyártók már csak ilyenek. Nem tudják egyszerűen azzal elintézni, hogy hű de állat!
Furamód a beltér kevésbé attraktív. A vékony, vörös vájatokkal érdekesen dekorált ülések a képeken kicsit műanyag kerti bútorra emlékeztetnek, pedig a legfinomabb bőrrel kárpitozták őket. A kormány sima kerek, a hasonló külsejű színpadi autóktól elvárható joystick vagy legalább kettős szarv helyett. Még egy váltókar-szerű irányváltó is maradt középen, mintegy mementójaként a mechanikus váltós hőskornak az elektromosság világában.
A 21 collos kerekekre épített kétüléses kupé javarészt kevlárból készült, tömege csupán 830 kiló. A világítás LED-es, visszapillantó tükrök helyett kamerák segítik a kilátást hátra.
No de milyen motor van alatta?
A Renault főleg dizájnban élte ki magát a DeZir elkészítése során, a motort, a hajtásláncot az álmok világa helyett a valóságból vette. A 24 kilowattórás lítium-ion akku, a 150 lóerős, 226 Nm leadására képes villanymotor alapvetően a Renault utcai elektromos programjából való, létező autókból építették át őket a DeZirbe.
Gyorstöltővel húsz perc alatt hozható 80%-osra az akku, a hatótáv teljesen feltöltött akkumulátorokkal 160 kilométer. A DeZir nem tud 180 km/h-nál gyorsabban gurulni. Viszont van benne KERS. A fékezés energia egy részét a DeZir egy gyorstárolóban raktározza, a kormányon lévő gombbal ez kinyerhető egy-egy dinamikusabb gyorsításhoz. Mintha nitró lenne az elektromos autóban. Vagy a legendás Turbo Boost.
| Műszaki adatok | |
|---|---|
| Motorkonstrukció | Elektromos szinkronmotor tekercselt forgórésszel |
| Akkumulátor | 24 kWh, lítium-ion |
| Hengerek / szelepek száma | 0/0 |
| Max. teljesítmény kW[LE] | 110(150) |
| Max. nyomaték Nm | 226 |
| Hajtáslánc | Direkt hátsókerék-hajtás lassítóáttétellel, elektronikus irányváltó |
| Menetteljesítmények | |
| Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 5 |
| Végsebesség (km/h) | 180 |
| Hatótáv (km) | 160 |
| Méretek | |
| Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4225/1968/1163 |
| Tengelytáv (mm) | 2582 |
| Csomagtér (liter) | :-) |
| Menetkész tömeg (kg) | 830 |
| Gumiméret | 245/35 R21 |


