adRenaline Racing Team - Először a dobogón!
adRenaline Racing Team - Először a dobogón!

adRenaline Racing Team – Először a dobogón!

adRenaline Racing Team – Először a dobogón!

adRenaline Racing Team - Először a dobogón!
A SEAT felvállalta a TDI tuningot, így nem veszik el gyári garancia az adRenaline Power Box beépítésével. Az Ibiza Cupra TDI is tuningolható, az eredmény 189 lóerő és 396 Nm
Dedikálásban Zengő Zoltán átlaga idén elérte az 5 posztert percenként!
2004-ben a Leon Sport R-t és a Sport RR-t leváltotta a 150 lóerős FR TDI és a 180 lóerős benzines Leon FR
Pólya Ádám nyerte a bajnokságot a H/F +2000 kategóriában, jobbján Zengsi a második és Herter Gusztáv a harmadik helyen
Idén az Ibiza Nightrider jelentette a belépést az adRenaline modellprogramba
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 55
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 56
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 57
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 58
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 59
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 60
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 61
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 62
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 63
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 64
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 65
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 66
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 67
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 68
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 69
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 70
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 71
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 72
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 73
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 74
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 75
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 76
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 77
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 78
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 79
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 80
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 81
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 82
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 83
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 84
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 85
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 86
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 87
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 88
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 89
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 90
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 91
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 92
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 93
adRenaline Racing Team – Először a dobogón! 94
Fotó megosztása:

Tavaly a Hungaroring átépítése miatt kissé felborult a versenynaptár és május legvégén a Pécsi Hegyiversennyel indult az év. Idén április 30. és május 2. között egy hungaroringi futammal kezdett a Gyorsasági Országos bajnokság mezőnye, ahol Zengő Zoltán mindkét versenynapon 5-ik lett az abszolút értékelésben.

A szezon 3-4. versenyének a pécsi hegyipálya adott otthont, ahol Zengő Zolit és az adRenaline Racing Teamet csak egy hajszál, pontosabban 19 századmásodperc választotta el az első futamgyőzelemtől.

A SEAT arculatváltásának elindítója Pécsett volt először látható, a SEAT Alteát a hazai premier előtt kiállította a prológon a helyi márkakereskedés. Pécsről kategória 2. és 3. helyezéssel indult vissza a csapat, ami már előrevetítette az év végi kiváló eredményt.

Legközelebb a kiskunlacházi reptéren a II. Intersoft Kupáért mérkőztek meg a Gyorsasági OB pilótái, ahol a szalma- és gumibálák között egy 5. és egy 6. eredménnyel nem sikerült megismételni a pécsi szereplést.

Lacháza után egy klasszikus helyszín, a mátrai hegyipálya következett. Ezt a futamot mindenki Parádnak hívja, mert a Parádsasvárra vezető országúton rendezik.

Valószínűleg ez a szezon legveszélyesebb versenye, a pálya sokkal gyorsabb a pécsinél, végig szikla és szalagkorlát szegélyezi a pályát.

Parádon sokan összetörték az autót, a többször megszakított versenyen Zengsi mindkét versenynapon megszerezte a negyedik helyet, összesen 20 pontot gyűjtve ezen a két futamon.

Ekkor egy szeptemberi és egy októberi hétvégével 2-2 futam volt hátra az évadból. A szeptemberi versenyen Zengő Zoltán összeütközött Herter Gusztávval, amikor megpróbálta megelőzni a Mitsubishi Lancer Evo pilótáját. Az ütközés következtében kihasadt a SEAT jobb hátsó kereke.

Mikor a parc fermébe megérkezett, nem a szombati abszolút 11. és a vasárnapi 13. helyezés miatt fogadta ováció Zengsit, hanem a kemény küzdelemért. A jobb hátsó kerékkel felnin autózva minden balkanyarban elindult keresztbe a Leon, de Zengő még így is maga mögött tudta tartani Hertert.

Ezen a versenyen állt rajthoz a legtöbb SEAT, Szlovákiából két Leon TDI, Ausztriából két dízel Ibiza jött el az FIA Közép-Európai Zóna Trófea futamára, de a Porsche pályaversenyautók száma is elérte a 8-at.

Októberben az utolsó két futam előtt a bajnokság 4-ik helyén állt Zengő Zoltán, a tét óriási volt: a tavalyi ötödik pozíció után az adRenaline Racing Teamnek lehetősége nyílt fellépni a dobogóra az év végi összesítésben, ráadásul nem a kategórián belül, hanem abszolútban.

Itt a verseny izgalmai miatt érdemes lehet újraolvasni a csapat egyik tagja, Kriss Béla beszámolóját az utolsó futamról. A lényeg, hogy Zengő megelőzte Herter Gusztávot, így szenzációs szereplésével megszerezte a Gyorsasági Országos Bajnokság abszolút 3. és kategória 2. helyét!


Év közben a csapat motortuningot végeztetett a SEAT Leon Cupra versenyautón, amely az eredetileg 251 lóerős teljesítményt feltornászta 300 lóerő körülire. A módosítások megnövelték motor teljesítményét és megváltoztatták a nyomatékleadást.

A többleterő elég brutálisan érkezik meg, ami egy felhúzott turbós motornál normális jelenség. A tuning azonban nem változtatatta meg az erőviszonyokat, Zengő Zoltán egy 500-600 lóerős turbós Porschével szemben még mindig erőhátrányban van.

Ennek ellenére Zengő Zoli mégis nagyon előkelő helyen tudott végezni a Leonnal. A versenyautó erősségei a motortuning után is a régiek maradtak: futómű, fék, megbízhatóság.

A Leon futóműve a slick versenygumikkal alig hihető kanyarsebességet enged az eredetileg kupás autónak szánt Leonnal. A fékberendezésben az első féknyereg és a gigantikus féktárcsa a lényeg, az elementáris lassításokban a széria hátsó féknek nem sok feladata van.

A független hátsó felfüggesztés a Leon 4×4-ből származik, így felmerülhet, hogy miért nem 4×4-es a versenyautó is. Ennek az az oka, hogy a négykerék-hajtás az adott teljesítménnyel elsősorban a rajtnál jelentene előnyt, ami jellemzően futamonként egyszer van. A hátsó hajtás súlyhátrányát viszont körről-körre cipelni kellene, tehát nem érné meg az autó átépítése.

A SEAT Leon Supercopa versenyautó már a második szezont teljesítette úgy, hogy a csapat egyetlen egyszer sem állt ki műszaki hiba miatt. A csapat minden futamot stabil pontszerző helyen zárt, ami az év végi összesítésben kamatozott

Idén azt mondhatjuk a SEAT kínálatát nézve, hogy kiteljesedett az adRenaline program. Az első félévben megjelent az Ibiza Xenon Sport vagy későbbi nevén Nightrider.

A limitált darabszámú modell 16 colos könnyűfém felnitől, CD-s rádión és automata klímán át a xenon fényszóróig nagyon sok extrát kínált alapáron azoknak, akik nem nagy, de nagyon gazdagon felszerelt és sportos autót kerestek.

Év közben aztán a sikeresen szereplő Leon Sport R és a Sport RR modelleket a gyári stratégiába illeszkedően leváltotta a kétféle Leon FR (Formula Racing). A benzines Leon FR 180 lóerős, a Leon FR TDI pedig 150 lóerős.

Az Ibiza FR-ből a benzines és a dízel is az idei évben jelent meg itthon, előbbi 150, utóbbi 130 lóerős, és persze mindkettő turbómotoros.

2004 második felében az Ibizából kijött a Cupra TDI sportváltozat, 160 lóerős dízelmotorral, 330 Nm-es nyomatékkal. A sportmodellről néhány adat: AP Racing fékrendszer, 7,6 s százra, 220 km/órás végsebesség. A 180 lóerős benzines Ibiza Cupra bemutatása később várható.

Mindemellett még a TDI tuningprogram elindítására is maradt erő, amely szintén az adRenaline aktivitás része. A SEAT márkaszervizekben beépíttethető adRenaline Power Box nem veszélyezteti a gyári garanciát, és bármely TDI motor tuningolására alkalmas.

A csapat köszöni a támogatást szponzorainak, és köszöni a buzdítást a rajongóknak, akik nélkül az autósport nem lehetne ekkora élmény!