Visszatér a Venturi 1

Visszatér a Venturi

Korábban Porsche árkategóriájú sportautókat kínált a Venturi, amivel nem sikerült nyereségesen működnie, így néhány évvel ezelőtt megszűnt a Venturik gyártása. Most a vállalat egészen más irányból közelíti meg a sportautógyártást. Körülbelül 35 000 eurós, átszámítva 8,5 millió forintos áron tervezi egy kicsi, könnyű és alig utolérhető vezetési élményt adó autó sorozatgyártását.

Az autó nagyszériás technikát kapna, alumínium vázzal és középmotorral. Ezzel egy finomított Lotus Elise jönne létre, amely hasonlóan jól vezethető, de nem annyira kompromisszummentesen sportos, például használható csomagtere is van.

Eredetileg a Venturi csak kiállítási tárgyként kívánta lenyűgözni a Fétish-sel az autós világot. A formaterv, amely Sasha Lakic munkája, annyira megtetszett a Genfi Autókiállítás néhány tehetős látogatójának, hogy a sorozatgyártás igen valószínű. Lakic korábban evőeszközt és motorkerékpárt is tervezett, például a Bimota Mantrát.

A Fétish hossza mindössze 385 centiméter. A tervezők szándéka szerint érzéki eleganciát sugall a karosszéria. Az ajtók a Lamborghini Diablóhoz hasonlóan előre felfelé nyílnak, az üveg targatető kivehető.

A Venturi Fétish francia sportautót akar lenni. Ezt a kategóriát korábban a Renault Alpine és a Venturi képviselte. A tervezők szándéka szerint franciás lesz a motorhang, a neoprén, alumínium és bőr felhasználásával készülő belső tér.

A menetteljesítmények a 850 kilós saját tömeg miatt igen jók. A 180 lóerős, középmotorként beépített erőforrás a Renault Clio Williamsből jön. Nulláról százra hat másodperc alatt gyorsul az autó, végsebessége 225 km/óra. A gumiméret 205/45 R 17 elöl, 225/45 R 18 hátul.

Néhány évvel ezelőtt a Venturi megszüntette kabrió és kupé változatban is készített sportautói gyártását. A “francia Ferrarik” 1987-től nem egészen ezer darabos példányszámban készültek, egyre erősebb motorokkal. A szolidabb Venturi 300 és Atlantique mellett a 400 GT félelmetesen ütős sportgép volt. Teljesítménye megegyezett az első sorozatú V12-es bálna Mercedesével, de ez a 408 lóerő egy csupán 1150 kilós sportkupét mozgatott. A súly/lóerő arány 2,8 kg/lóerő volt, a végsebesség 290 km/óra, a maximális nyomaték pedig 540 Nm.