A Ford egy Lincoln Navigator terepjárón mutatta be a HPA rendszert, amelynek segítségével egyszerre javulnak a menetteljesítmények és csökken a fogyasztás. Az elsőre nehezen hihető eredmények elérésben egy megfordítható forgásirányú hidraulikus motornak és egy energiatárolónak van fő szerepe.

A fékezéskor elvesző (hővé átalakuló) energiát hidraulikus nyomásként tárolják. Ezt az erőt indulásnál a jármű mozgásba lendítéséhez használják fel. A kezdeti gyorsulás így jóval erőteljesebb, az elindulás terhének jelentős részét pedig átveszi a motortól a hidraulikus energiatároló.

Az említett egy harmados fogyasztáscsökkenés azért is érhető el, mert az autó megmozdítása jóval nagyobb üzemanyagfogyasztással jár, mint mozgásban tartása, a városi fogyasztáspedig sok elindulással és fékezéssel jár. Nem csak a fogyasztás szorítható lejjebb 30 százalékkal, hanem a károsanyag-kibocsátás is, legalább 20 százalékkal a Ford számításai szerint.

Ezt a berendezést a Ford először az idei Detroiti Autókiállításon bemutatott Mighty F350 Tonka tanulmányautóba szerelte be. A megoldás elsősorban a városi áruszállításra illetve reptéri taxinak befogott haszonjárműveken és nehéz terepjárókban volna kihasználható, mivel a városi üzemben elért megtakarítás elfogadható időn belül kitermelné a rendszer felárát.

Arra is mód volna, hogy a jelenleginél kisebb és gazdaságosabb motorokat szereljenek az Amerikában oly kedvelt masztodonokba, amilyen például a Ford Excursion, a Chevrolet Suburban, a Ford F-650 vagy a Lincoln Navigator.