



Örömmel vettem észre, hogy egy Harley-n Remus kipufogó van. Ez volt az “olvadás” kezdete, nem is tudtam, hogy motorokra is gyártanak rendszereket. Aztán lépésről lépésre a kezdetben idegen környezetben és társaságban is átveszi az ember a hangulatot. A Harley-Davidson találkozónak pedig sajátos és nagyon jó hangulata van.
Már Alsóörsre beérve is érezhető volt, hogy felbolydult a kisváros. Majdnem minden ház előtt motorok parkoltak, majdnem mindenki az Európa kemping felé tartott.
A motorok között a hozzá nem értők elsőre talán a Terminator kettőben látott Harley-Davidson Softail Fat Boyt ismerik fel. Ahogy mind több és több motort látok, kezdenek ismerőssé válni a túramotorok közül az Electra Glide és az Electra Glide Ultra Classic típusok.
Igénytől függően sebességtartó automatika és csatornánként 40 wattos hifi rendszer is kapható touring gépekhez. Ezek az igazi masztodonok a kétkerekűek között, ebben a méret- és súlykategóriában már nagyon kevés típus van versenyben. Az egyik közülük a Honda Gold Wing. Ebből kétkerekű óriásból is láthattunk néhányat az alsóörsi kempingben.
Kígyóbőr airbrush a tankon, bőrdíszítések a csomagtartó oldaldobozokon: az igazi Harley rajongók átalakítják vagy átalakíttatják a motorjukat. Ehhez minden segítséget megkapnak magától a gyártól is, hiszen többféle tuningkit kapható a gépekhez, az optikai felkészítésnek pedig tényleg alig van határa.
Az idén harmadszorra megrendezett nemzetközi Harley-Davidson fesztivál fénypontja a szombati felvonulás volt, amikor több ezer motor dübörgött végig a Balaton partján.
A motorkerékpárok mellett a háromkerekű trike-okat is elhoztak a találkozóra. Egy trike fontos tartozéka az ülések mögé szerelt hordó, valamint a jókora tülök a kormányoszlopon.
A Harley-ünnep tényleg fesztiváli hangulatú volt, nem csak egy jól sikerült márkatalálkozó. Kicsit a Diáksziget érzését idézte a rendezvény, persze nem mindenben. Így a Pepsi-szigettel ellentétben a nagyszínpadon fellépő lányokat és fiúkat nem dobálták meg papírpoharakkal és műanyag flakonokkal divatbemutató közben. Sőt, nemhogy nem dobálták meg őket, hanem a szombati Chris Norman koncert előtti divatbemutatónak nagy sikere volt. Főleg azt értékelte a közönség, amikor a műsorközlő megfogalmazása szerint “szexi ruhadarabokban” látta a modelleket.
A jól sikerült fesztiválon a közönség igényeihez hangoltan kicsit lágyabb koncertet adott a Tankcsapda pénteken. Szombaton a Kiss Forever Band volt az előzenekar. Jól játszottak, de ezenkívül emlékezetes marad a szólógitáros gitárja is. Az előlapra kínai import jellegű karácsonyfaizzókat szereltek, és amikor a gitáros a ráadásban alaposan a húrok közé csapott, az Orion neonreklámokat megszégyenítő villódzásban tört ki a borítólap.
Míg leszállt az este, volt alkalmam körülnézni a gépek között és felfedezni a motoros találkozó hangulatát. A motorozókban eleve olyan összetartás és segítő szándék van egymás iránt, amit az autósok talán a húszas években tapasztalhattak.
Az alsóörsi közösségnek tényleg bármilyen motorral tagja lehetett az ember. Egymás mellett állt például egy Softail Fat Boy és egy viharvert Simson. Előbbi alapára 6 035 000 forint, utóbbi piaci értéke talán 40 000, mégse nézte ki senki a keletnémet moci gazdáját.
A Harley-Davidson érzés több hírességet is rabul ejtett már a világon, nincs ez másképp Magyarországon sem. Biztos, hogy jóval több ismert személyiség töltötte a hétvégét Alsóörsön, mi Szórád Józsefet (MOL) és Barta Sylviát (RTL-Klub) láttuk többször, no és persze Dobai Attilát, a budaörsi Harley-Davidson Budapest igazgatóját.
Az amerikai autó találkozókon visszafogottan fogalmazva nem népszerűek a japán autók. A motorosok között nem éreztünk ilyen szembenállást, pedig a motorkerékpár-iparban a japánok pozíció erősebbek az autóiparénál. Láttunk számos Suzuki Intrudert, Yamaha Viragót, de a több mint 25 éve bemutatott Honda Gold Wingből is akadt jó néhány.
