Hamarosan a Toyota Hilux, a Ford Ranger és társaik is kihívót kapnak Kínából: a BYD nyilvánosságra hozta közelgő pick-upjának első gyári kémfotóit. A bőségesen alkalmazott álcázófólia ellenére sok részlet kideríthető a járműről: ilyen a függőlegesen elrendezett, dupla fényszóró; a messze előreugró hűtőmaszk, vagy a robusztus lökhárítók, amelyek kialakítása, illetve a fólián át is látható, masszív védőbetétje érdemi terepalkalmasságra enged következtetni.

5 fotó

A kerékdobok szélesítettek, a kilincsek hagyományos, praktikus kivitelűek – az egyelőre név nélküli jármű teljesen hétköznapi formavilágot ígér, amit azonban olyan használati előnyökkel erősít, amik eddig nem voltak elérhetők a kategóriában.

A BYD az elsődleges kompetenciájának számító, tisztán elektromos hajtáslánc helyett egy plug-in hibrid konfiguráció mellett döntött. Műszaki részletek nem ismertek, de feltételezzük, hogy annak a rendszernek egy átirata kerül bele, ami a Seal U PHEV szabadidőjárműbe is. Irányadóként annyit elárultak, hogy 100 km körüli elektromos hatótávolsággal és 1000 kilométeres kombinált hatótávolsággal lehet majd számolni.

Pick-upot készít a Szegeden gyárat építő kínai márka 6
 

A Toyota Hiluxhoz hasonló méretű jármű hátul is igényes, több lengőkaros felfüggesztést alkalmaz, amit aktív lengéscsillapítókkal toldanak meg. Szintén szokatlan a pick-upok szegmensében a kiterjesztett valóságot alkalmazó head-up kijelző.

Korábbi információk szerint a belső térben méretes kijelzők és túltervezett kapcsolók szolgálnak a fedélzeti rendszerek kezelésére.

Pick-upot készít a Szegeden gyárat építő kínai márka 7

Mivel Kínában egyáltalán nem divatos a pick-up, a modell kétségkívül nemzetközi piacra készült; a szériakivitel pedig akár már április végén bemutatkozhat.