433 lóerő és 790 Nm szórakoztatja azt, aki a vadonatúj Toyota Tundra hibrid verziójának volánja mögé ül be. Ahhoz képest, hogy a japán gyár több mint harminc éve fejleszt és gyárt hibrideket, sokáig tartott, amíg haszonjárműbe is beültették a rendszert – igaz, amikor megtették, a legfejlettebb verzióját alkalmazták.

A benzinmotoros komponens ugyanaz a 3,5 literes V6-os turbómotor, amely a Lexus LS 500-ban vagy a Toyota Land Cruiser 300-ban is szolgálatot teljesít, csak ott nem társul hozzá elektromos komponens. Tegyük hozzá gyorsan, a Tundra is elérhető tisztán benzinmotorral, mely esetben 395 LE és 649 Nm a vezető jussa. Amerikában, ahol a modellt bemutatták és elsődlegesen forgalmazni fogják, ennek az egységnek is van létjogosultsága, jobban örülünk azonban a hibridnek, mert így van esély arra, hogy Európában is megjelenjen a modell – nem mintha mifelénk komoly kereslet volna egy böhöm nagy, 5,3 tonnát vontatni képes járműre.

Hibrid pickupot mutatott be a Toyota 2

Abból a szempontból mindenesetre nagyon jó ez a hír, mert ha a Toyota Tundra megkaphatta ezt a hibrid egységet, a vele közös TNGA-F padlólemezre (amely valójában nem padlólemez, hanem egy speciálisan kialakított létraváz, valamint modern elektromos és elektronikus komponensek házasítása) épülő Land Cruiser 300 is hamarosan elérhetővé válhat hibridként – elméletben.

Nézzük, mit tud még a Tundra. Például rugózni és kanyarodni: elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futóművet kapott, mint egy prémium nagyautó; ráadásul opcióként adaptív csillapítás és légrugózás is rendelhető hozzá. Egy platós kisteherhez.

Hibrid pickupot mutatott be a Toyota 3

Igen, ez tényleg ilyen gyárilag (már ha megrendeljük a TRD Pro terepcsomagot)

Kívülről pont ugyanúgy néz ki a Tundra, mint eddig – pontosabban úgy, mintha az előző generáció kissé megkopott, szögletes dizájnját nagyon megpróbálták volna aktualizálni. De mindegy is a dizájn, ha mátrix LED fényszórókat, távirányítással nyitható hátfalat és négyféle futóművet kaphatunk az autóhoz (a már említett kettő – acél és légrugós – mellett lesz megerősített TRD Pro terepfutómű és ültetett TRD Sport felfüggesztés is).

A TNGA-F platform hozománya a rengeteg biztonsági, vezetőtámogató és kényelmi szolgáltatás: a 14 colos érintőképernyős multimédia rendszer, a fedélzeti wifi, a digitális műszeregység mellett autonóm vészfékezést, automatikus elkormányzást, körkörös kamerarendszert, és számos további biztonsági funkciót is kínál az autó.

Hibrid pickupot mutatott be a Toyota 4

Ha már haszonjármű, említsünk meg néhány praktikus méretet is, bár ha jön Európába, itt úgysem  munkagépként fogják megvenni: a felépítmény lehet dupla és extrafülkés, a plató – amely műanyag kompozitból készült, így könnyű és erős – 168, 198 vagy 247 centis. A legnagyobb hasznos teherbírás 860 kg.

Kattints ide, és nézd meg a hatalmas platóst bemutató videókat!

Hibrid pickupot mutatott be a Toyota 5

Távirányítással vagy gombnyomásra engedhető le a könnyített hátfal