Egy 702 lóerős pickupnak nyilván nincs értelme, de ez nem akadályozta meg a Fiat Chrysler Automobiles haszonjármű-specialistáját, hogy a Dodge SRT Hellcat motorját beépítse a középkategóriás RAM 1500 kisteherautó orrába. A 6,2 literes, kompresszoros V8-as 4,5 másodperc alatt gyorsítja 96 km/óra sebességre a nehéz járművet, 10,5 másodperc után már 160 km/óránál jár az autó, a végsebesség alulról közelíti a 190 km/órát. A gyártó természetesen a negyed mérföldes gyorsulási időt is megadja: a 12,9 másodperc teherjárműves körökben elképesztő. A motor extra levegőigényéről a gépházfedélbe vágott, méretes kürtő gondoskodik.

A RAM 1500 értelemszerűen komoly átalakításokon esett át, mielőtt megkaphatta volna a világ egyik legerősebb szériamotorját: vadonatúj, aktív csillapítású felfüggesztést kapott, kovácsolt alumínium lengőkarokkal; a rendszer méretezése és a geometria beállítása során egyaránt a terepversenyzés igényeit tartották szem előtt. A hátsó differenciálmű elektronikusan zárható, mind a négy kerék állandóan hajtott. A rugóút elképesztő 33 cm. A karosszéria 20 centiméterrel szélesebb.

RAM 1500 TRX: új alfahím a pickupok között 2

Hiába fényűző, a RAM TRX mégis csak munkagép, ezért bőr, nyersbőr és szövet mellett műbőr üléskárpitozással is rendelhető. A kormánykerék alul vágott, ahogy egy sportautóhoz illik, mögötte alumínium váltófüleket találunk. A középkonzolt és magát a váltókart is újratervezték, természetesen a rajtautomata és az üzemmódválasztó sem hiányozhat; utóbbival kapcsolható például a sivatagi versenyzésre optimalizált Baja üzemmód. Most először kapott head-up kijelzőt a RAM 1500 széria; ezen egyszerre ötféle adat jeleníthető meg. A navigációs rendszer adatbázisát tereptérképekkel gazdagították.  Az autóban nem kevesebb mint öt USB töltőaljzat található.

RAM 1500 TRX: új alfahím a pickupok között 3

A kerekek normál és beadlock (felnire csavarozott abroncs) kivitelben egyaránt kaphatók, az abroncsokat kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztették. Az 5 centiméterrel megemelt szabad hasmagasságnak köszönhetően a TRX 30 centiméterrel áll a talaj felett, gázlómélysége 810 mm.

Bármilyen váratlan, a RAM TRX haszonjárműként is megállja a helyét: maximális hasznos terhelhetősége 580 kg, vontatni pedig akár 3,6 tonnát is képes.

RAM 1500 TRX: új alfahím a pickupok között 4

Forrás: RAM
Kapcsolódó címkék: fca Hellcat pick-up Pickup Ram srt