Ez a széria a közepes és nehéz teherbírású, nemcsak aszfalton, hanem off-road terepen is használható teherautókat foglalja magában, amelyek többek között betonmixeres, billencses, valamint hulladékszállítós felépítménnyel, illetve emelődaruval is választhatók. 

A csőrős fülkés modellek leginkább az új hűtőmaszkról, valamint az új LED-technológiás fényszórókról ismerhetők fel. A lámpatesteket zord időjárásra is felkészítették, mert fűtőszálakkal látták el őket, így télen gyorsan és egyszerűen oldható meg a jégmenetesítésük. Mindez valós piaci igény alapján történt, mivel az utóbbi években farkasordító hideg és jelentős hómennyiség jellemezte a teleket Észak-Amerikában. Megújult a lökhárító is, amely minden eddiginél robusztusabb lett és 36 tonnás teherbírású vontatószem is került rá. 

A VHD modellcsaládot számos hasznos technikai újítással vértezték fel. Ezek között van a Volvo – európai teherautóiban és autóbuszaiban alkalmazott – dinamikus kormányzása (VDS), amely alacsony sebességnél 85 százalékkal csökkenti a kormánykerék forgatásához szükséges erőkifejtés mértékét.

Mostantól könnyebben lehet kormányozni ezeket a csőrösöket 1

Szintén fontos fejlesztés, hogy a modellcsalád megkapta a márka 2.0-ás aktív vezetőtámogató rendszerét (VADA), amelynek része az automatikus vészfék asszisztens (AEB), az adaptív sebességtartó (ACC), valamint a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens. Utóbbi nem pusztán figyelmezteti a sofőrt, ha irányjelző használata nélkül megy ki a sávból, hanem automatikusan lelassítja és megállítja a járművet, amennyiben a gépjárművezető nem reagál a figyelmeztetésre, csökkentve ezáltal a balesetek bekövetkezésének lehetőségét. 

A modellfrissítés nemcsak a külsőt, hanem a belsőt is érintette. A sofőröktől kapott visszajelzések alapján új, kényelmesebb és strapabíróbb vezetőülésekkel látták el a VHD-szériát, illetve a műszerfal kapcsolóit a kormánykerékhez közelebb helyezték el a könnyebb kezelhetőség érdekében. A multifunkcionális kormány pedig új, egyszerűbb kezelhetőséget biztosító gombokat kapott. 

Mostantól könnyebben lehet kormányozni ezeket a csőrösöket 2

A VHD-széria hajtásáról továbbra is a Volvo közös nyomócsöves befecskendezést használó D11 és D13-as erőforrásai gondoskodnak. A motorhoz 14 sebességes I-Shift automataváltó csatlakozik, amely lehetővé teszi a legnagyobb teherbírást, másfelől pedig teljes terhelésnél is problémamentes elindulást tesz lehetővé extrém terepen. A faceliftnek köszönhetően a VHD-modellcsalád az elődnél jóval elegánsabb és biztonságosabb lett. 

Forrás: Volvo Trucks