A FlixBus, a buszos személyszállítás Uberje Európában elsőként elektromos buszokat fog tesztelni távolsági közlekedésben. Az első, akkumulátortechnológiával szerelt autóbusz április elején áll forgalomba a Párizs-Amiens viszonylaton. A légvonalban egymástól 116 kilométerre lévő városok között közlekedő járat ideális lehet a zéró károsanyag-kibocsátással rendelkező autóbuszok számára.

A társaság nemcsak Franciaországban, hanem a szomszédos Németországban is kipróbálja az elektromos technológiát. 2018 nyarától ugyanis Hessen és Baden-Wüttenberg tartományok között áll forgalomba egy környezetbarát autóbusz.

Bár az e-buszok pillanatnyilag még jóval drágábbak egy átlagos busznál, meggyőződésünk, hogy a jelenlegi fejlesztés hosszú távon megtérülő befektetés lehet a cég, az utasok és a környezet szempontjából is” – jegyezte meg André Schwämmlein, a FlixBus alapítója és ügyvezető igazgatója. A távolsági autóbuszozás jelenleg is környezetbarát alternatívának számít, azok, akik a buszt választják autó helyett, akár 80 százalékkal is csökkenthetik szén-dioxid-kibocsátásukat.

A FlixBus ugyan eddig csak látványterveket közölt a szóban forgó tesztautóbuszokról, azonban az már most látható, hogy a kínai Yutong ICE12-es intercity-közlekedésre tervezett modelljét fogják tesztelni. A gyártó honlapja szerint ezt az autóbuszt 295 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal gyártják és egy feltöltéssel 200 kilométer megtételére képes. A 12,3 méter hosszú ICE12-es összesen 59 utas szállítására alkalmas, ami megfelel a kategóriájában elvárható befogadóképességnek.

Nem csoda, hogy a társaság választása éppen kínai elektromos buszra esett. Kínában tavaly összesen 89 546 darab elektromos autóbusz készült. Az ottani akkumulátortechnológiás buszok piacán jelenleg két gyártó, a BYD és a Yutong tölt be meghatározó szerepet. A világ első elektromos turistabuszát a BYD mutatta be 3 évvel ezelőtt. A Yutong most egy olyan szegmensben próbálkozik Európában, ahol egyelőre még nincs vetélytársa.

Felső kép: ww.dietrichcarebus.fr