Jelenleg Max Verstappen az egyetlen biztos pont a Red Bull 2026-os felállásában: a csapat formahanyatlása után sokáig a négyszeres és címvédő világbajnok maradását sem lehetett borítékolni, több rivális csapattal, köztük a Mercedesszel is szóba hozták. A holland végül a Forma–1-es Magyar Nagydíj csütörtöki sajtónapján öntött tiszta vizet a pohárba a jövője kapcsán, megerősítve, hogy a következő szezonban is a Red Bull színeiben fog versenyezni.
Korábban Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azt pedzegette, hogy a most hétvégi Mexikóvárosi Nagydíj után dönthetnek arról, ki lesz Verstappen csapattársa és kik fognak a Racing Bulls kötelékében versenyezni, most azonban úgy tűnik, hogy csúszhat a bejelentés – erről az anyacsapatot vezető Laurent Mekies beszélt: „A lehető legtöbb időt szeretnénk adni Jukinak és a többi pilótánknak. Tudom, korábban azt mondtuk, hogy a mexikói hétvége után dönthetünk, de igazából nem kell elsietnünk a kérdést” – mondta a Sky Sports F1-nek.
„Nagyon jó versenye volt Austinban” – utalt Cunoda Juki múlt hétvégi teljesítményére, azt sugallva, hogy még a japán is esélyes lehet az egyik ülésre. „Van időnk, és ki is fogjuk használni. Amikor készen állunk rá, megejtjük a bejelentést, de nem kell kisietnünk.”

Elégedett volt Cunoda Juki múlt hétvégi szereplésével a Red Bull, így még az ő maradása sem zárható ki a 2026-os képletből. (Fotó: Kym Illman/Getty Images)
A bokszutcai zuhanyhíradó szerint Isack Hadjart léptethetik elő a Red Bullhoz. Eközben a Racing Bullsnál ismét bizalmat szavazhatnak Liam Lawsonnak, míg az idén Zandvoortban dobogós francia helyét az energiaitalosok F2-es reménysége, Arvid Lindblad veheti át.
„Vannak válaszaink, de még nem mondhatom el, mi lesz a felállásunk” – felelte Marko, amikor Hadjar előléptetéséről kérdezték. „Egy kicsit még várunk, mielőtt meghozzuk a döntést. Meglátjuk, mi lesz ezen a versenyen, aztán teszünk néhány… megjegyzést legalább.”
Marko elismerően beszélt a már említett Lindblad első szabadedzésen nyújtott teljesítményéről, ugyanis a kilenc beugró versenyző közül a 18 esztendős svéd-brit volt az egyetlen, aki a legjobb tízbe bejutott, ahol a hatodik legjobb időt autózta. „Arvid nagyon nehéz helyzetben volt. Azt mondtuk neki, ne csináljon hülyeséget, és ne is törje össze az autót” – idézte az osztrák szavait a Crash.net. „Végső soron helytállt, és azt kell, hogy mondjam, lenyűgöző technikai visszajelzéseket adott, szóval nagyon elégedettek vagyunk vele.”

Ritkán beszél szuperlatívuszokban fiatal pilótákról Helmut Marko, most Arvid Linblad esetében mégis megtette. (Fotó: Mark Sutton/Formula 1/Getty Images)
Alan Permane, a Racing Bulls csapatfőnöke ugyancsak megszólalt a 2026-os pilótafelállás, illetve az ahhoz kapcsolódó döntés halasztása kapcsán. „Az korrekt, hogy Mexikó után lesz. Azt nem tudom, hogy Brazília vagy Las Vegas után kerül-e sor rá, de ne vegyük készpénznek” – jegyezte meg viccelődve. „Öt versenyzőnk van, de csak abban lehetünk biztosak, hogy nem Max fog vezetni nálunk. Mindkét csapat igencsak szoros csatában van a konstruktőri bajnokságban, így az, hogy nem beszélünk a jövő évi versenyzőinkről, a stabilitásunkat segítjük.”
A Red Bullnál és a Racing Bullsnál kiadó helyekkel együtt még összesen négy ülés sorsa kérdőjeles a 2026-os rajtrácson, ugyanígy az Alpine is adós azzal, hogy felfedje Pierre Gasly csapattársának kilétét.