A mclarenes Oscar Piastri nyerte a Forma-1-es Belga Nagydíjat csapattársa, Lando Norris és a Ferraris Charles Leclerc előtt. Az ardenneki futam nem tartozott a legizgalmasabbak közé: a mezőny gyakorlatilag alig ment a járhatatlan körülmények miatt vízen, a száraz idő beköszöntével pedig a stratégiai lehetőségek is kb. nullázódtak. Minden lényeges a rajtnál, valamint a száraz gumikra váltásnál dőlt el.
A Brit Nagydíjjal ellentétben itt nem hozott kiszámíthatóságot az időjárás, csak késedelmet. A 44 körös száguldás nedves körülmények között vette volna kezdetét a Spa-Francorchamps versenypályán. A rajt előtt szakadt az eső, és mivel a mezőny még nem autózott így a hétvégén, a felvezető kört a biztonsági autó mögött tették meg. A rajtrács 16 pilótájához csatlakozott az a négy versenyző is – köztük a ferraris Lewis Hamiltonnal -, akik a bokszutca végéről rajtoltak.
A volna szó nem volt véletlen: a futam nem kezdődött el időben, a biztonsági autós felvezető kör alatt döntöttek is arról, hogy felfüggesztik a rajtprocedúrát, és piros zászló hatálya alatt álltak az események. A tervezett rajt után 15-20 perccel ráadásul egy, a korábbiaknál is komolyabb esőfelhő érkezett, jócskán megakasztva a lebonyolítást.




Az első napsugarak egy órával a tervezett rajt után jelentek meg az égen, és az eső is alábbhagyott. Végül 16:20-ra írták ki a rajtot, és mivel az FIA tájékoztatása szerint csak megszakított futamnál él a lebonyolításra fenntartott bruttó három órás időablak, de az első piros zászló hivatalosan nem szakította meg a versenyt, ezért joggal várhattuk, hogy csak lezavarják a teljes versenytávot.
A mezőny a bokszutcából rajtolt végül el, a biztonsági autó mögött. A rajtot szó szerint kell venni, ez a kör – illetve a következő három safety car mögött töltött is – beleszámított a versenytávba. Végül az ötödik kör elején repülőrajttal elengedték a mezőnyt a mclarenes Lando Norris vezetésével. A pálya még vizes volt, de bizonyos pontokon elkezdett már száradni.
Oscar Piastri közel maradt az élen kezdő csapattársához, és az első adandó alkalommal át is vette a bajnoki éllovas a vezetést.
Norris magának is köszönhette az első hely elvesztését: már a harmadik szektorban elkezdte nyomni a restartkor, lemerítve akkumulátorát, így kb. védelem nélkül állt az Eau Rouge-Raidillion kanyarkombináció utáni egyenesben, szélárnyékban, jobban töltött akkumulátorral érkező Piastrival szemben.
A brit kérdezte is, hogy miért nem volt töltöttsége, később pedig válaszoltak is, hogy a korai elindulás miatt lehetett.
LAP 5/44
— Formula 1 (@F1) July 27, 2025
Piastri immediately makes his move and seizes P1 up the Kemmel Straight 💪#F1 #BelgianGP pic.twitter.com/D5UtMuTb13
A harmadik helyen Charles Leclerc haladt a Ferrarival, és látszólag ő is közeledett a brithez, Max Verstappen Red Bulljával a nyakán. Egy körrel később George Russell (Mercedes) vette át az ötödik helyet Carlos Sainztól (Williams).
A nap felbukkanásával és a tempó fokozásával már 1-2 kör elteltével megjelentek száraz foltok a versenyíven. Norris hamar visszakapaszkodott Piastri mögé, míg Leclerc inkább azzal volt elfoglalva, hogy Verstappen támadásait levédje.
A korai, még vizes pályás körök sztárja Hamilton volt, aki a Ferrarival produkált jó pár szép előzést. Volt is persze honnan feljönnie, de a 10. kört már a 13. helyen kezdte a hétszeres bajnok. Közben csapattársa tovább védekezett, miközben az élen a két McLaren előnye már 7-8 másodperc volt.
Lewis Hamilton (Kép: Ryan Pierse/Getty Images)
Hamilton az elsők között volt, aki bátor volt és száraz gumikra váltott a 12. körben. Vele együtt Nico Hülkenberg (Kick Sauber), Pierre Gasly (Alpine) és Fernando Alonso (Aston Martin) autójára is közepes keverékű Pirellik kerültek.
Egy körrel később az élről kiállt Piastri is száraz gumikért. Könnyebb volt azokat sorolni, akik még egy kört ráhúztak: Norris, Cunoda Juki (Red Bull), Isack Hadjar (Racing Bulls) és Esteban Ocon (Haas) kivételével mindenki járt a bokszban.
Norris egy körrel később kaphatott csak száraz gumikat, viszont ő Piastrival ellentétben keményeket kapott: az volt a terv, hogy ő már nem fog kereket cserélni a futamon. A bokszutca-körök után Piastri 8,5 másodperccel vezetett Norris és bő 15-tel Leclerc előtt. A monacói mögött közel jött Verstappen, Russell, Alexander Albon (Williams) és Hamilton is – a britnek jól jött a korai csere, konkrétan Leclerc is látótávolságban volt előtte. A nyolcadik helyen ekkor Liam Lawson (Racing Bulls) állt a két Kick Sauber-pilóta, Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto előtt.
Lando Norris (Kép: YVES HERMAN / POOL / AFP)
Az élen érezhetően tartalékoltak a gumikkal, melyet jól mutatott, hogy Piastri és a harmadik Leclerc között eleinte befagyott a 14-15 másodperces különbség. Norris szerint ez azért lehetett, mert a csapattárs oldalán is azt tervezték, hogy további kerékcsere nélkül abszolválják a futamot. Norris eleinte nem is autózott spórolósan, körről körre faragott átlagosan kb. 2 tizedmásodpercet hátrányán. Mögöttük Leclerc-nél lassabbnak tűnt Verstappen, a monacói szép lassan nyúlt el a hollandtól.
A pontszerző zónában egy csapatutasítás hozott csak helycserét a 20. körben, a Kick Saubernél döntöttek úgy, hogy a beragadó Hülkenberg helyett Bortoleto menjen rá a nyolcadikként haladó Lawsonra.
Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto (Kép: Mark Sutton – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Egy idő után fordult a kocka az élmezőnyben: Piastri kezdett gyorsabban menni, és újra növelte a különbséget Norrisszal szemben – meg persze Leclerc-ék előtt is, aki mögött 2-3 másodperces különbségekkel zakatolt a Verstappen-Russell-Albon-Hamilton vonat. A McLaren Piastrira bízta: vagy megpróbál kerékcsere nélkül célba érni, vagy rákapcsol és még egyszer kereket cserél, de akkor meg kell előznie Norrist a pályán a győzelemért.
Hosszú köröket vártunk arra, hogy ez kiderüljön. Ezalatt a legjobb tízen kívül többen is újabb szett gumit rakattak az autójukra, Norrisnak pedig volt egy komolyabb hibája, ami miatt megugrott a különbség közte és Piastri között. Utóbbi aztán arra ösztökélte a britet, hogy nyomja neki, és a 32. körre tért vissza ismét a korábbi nyolc másodpercre a differencia. Ekkorra azonban megszületett a döntés: Piastri marad a pályán, és nem tervez már gumit cserélni.
A Leclerc-vonat is szétszakadt időközben. A Ferrari mögött csak Verstappen Red Bullja maradt közel, Russell jócskán leszakadt, de a Mercedes-pilóta mögött ott maradt Albon és Hamilton – utóbbi ráadásul támadásokat kezdett előkészíteni. A 33-34. körben Hülkenberg feladta a 10. helyet, és új gumik kerültek autójára. Gasly lépett így előre egy DRS-vonat élén.
Az utolsó tíz körbe lépve Norris látványosan fokozta a tempót, és a Leclerc-Verstappen meccs is kezdett alakulni. A holland azonban nem tudott DRS-t nyitni, Norris pedig a végéig sem tudott elég közel kerülni Piastrihoz. Az utolsó két kört már el is engedte, jelentősen visszalassított a brit. Így végül maradt minden ugyanúgy, mint a rajt után.
Piastri tehát nyert Belgiumban Norris és Leclerc előtt, Verstappen lemaradt a dobogóról. Russell ötödik lett Albon és Hamilton előtt, a maradék pontokon pedig Lawson, Bortoleto és Gasly osztozott.
A teljes eredménylista
A bajnokságok állása:
- Piastri – 266 p
- Norris – 250 p
- Verstappen – 185 p
- Russell – 157 p
- Leclerc – 139 p
- Hamilton – 109 p
- McLaren – 516 p
- Ferrari – 248 p
- Mercedes – 220 p
- Red Bull – 192 p
- Williams – 70 p
- Kick Sauber – 43 p
A 2025-ös Forma-1-es szezon jövő héten a Hungaroringen folytatódik a Magyar Nagydíjjal.




