Csúnyán összetörte a 22-es rajtszámú Red Bullt Cunoda Juki a Forma-1-es Emilia-romagnai Nagydíj időmérő edzésén. A nagy sebességű baleset rövid távú következményei egyértelműnek tűntek hamar: az egyik energiaitalos autó biztosan a mezőny végéről indul, ráadásul a szerelőknek nem sok pihenőideje lesz, ha el akarják indítani a futamon a második autót is.
Az is látszott, hogy Cunodának ebből minden bizonnyal boksztutcai rajt lesz, annyi mindenhez kell hozzányúlni.
Ezt végül a Nemzetközi Automobil Szövetség meg is erősítette néhány órával az imolai rajt előtt.
Amellett, hogy számos elemből új specifikációjú került Cunoda Red Bulljára, minden erőforráselemből is újat kapott. Az akkumulátor és a vezérlőelektronika már az idei harmadik, mely bekerült ebbe a Red Bullba, így ezek önmagukban is rajtbüntetést értek volna, ám a későbbi esetleges büntetést ezzel megúszta a pilóta.
Cunoda balesetének azonban hosszabb távú következményei is lehetnek, világított rá Helmut Marko. A csapat sportfőnöke szerint jelentősen hátráltathatja a Red Bullt a következő futamokon, hogy megcsappant a tartalékalkatrészek mennyisége. “Három versenyünk van egymás után, Monte-Carlót pedig nem mondhatjuk kegyesnek, ha hibázik az ember. Tartalékelemek szempontjából kritikus a helyzetünk.”
