Összesen ötször kellett megszakítani a Forma-1-es eseményeket Japánban a kigyulladó pálya miatt, a fű a legkülönbözőbb helyeken kapott lángra. A helyzet azért is volt problémás, mert hiába próbáltak megelőző intézkedéseket tenni, a szuzukai gyep csak-csak kigyulladt.
Egy dologgal azonban nem foglalkozott akkor senki: a tüzeket kiváltó autókkal, valamint az azok alól távozó szikrákkal. Vannak azonban tervek arra, hogy a dolgok jelenlegi állásán változtassanak. Mint a The Race megtudta, az F1 Commission jövő heti ülésén felvethetik ötletként azt, hogy csökkentsék az autók feneke alól kitörő szikrák számát.
Ez persze nem egy csettintésre történne, és nem mindenhol. A lényeg az lenne, hogy az előzetesen “tűzveszélyesnek” ítélt pályákon a padlón lévő, szép szikrákért felelős titán kopóalkatrészeket acélra cserélnék. A tűzveszélyes helyszínek között lenne Imola, Barcelona, Montreal, a Red Bull Ring, Silverstone, Spa-Francorchamps, a Hungaroring, Zandvoort, Monza, Austin, Mexikóváros és Interlagos. Lényegében csak a városi és sivatagi pályák során kerülne a megszokott titánelem a kocsik aljára.

Kép: Clive Mason/Getty Images
Az acél előnye, hogy kevesebb szikrát szór, és ezek a darabok jóval gyorsabban ki is hűlnek, így kisebb eséllyel okoznak tüzet. Hátrányuk, hogy harmadával nehezebbek, így az autóbeállításoknál extra fejtörést okozhat, hogy egy újabb tényező befolyásolhatja pályáról pályára a versenygépek működését.
A jelenlegi titánblokkokat egyébként részben épp a szikrafaktor miatt hozták vissza a Forma-1-be a 2015-ös szezon elején, leváltva a korábbi volfrámot.

