A McLaren igen rövid, de nagy bejelentést tett: az F1 és az amerikai IndyCar mellett 2027-től a a hosszútávú-világbajnokság (WEC) csúcskategóriájában, a hypercaros LMDh osztályban is elindul.

A brit gyártó ezzel egyszerre lesz jelen a motorsport három legrangosabb szériájában, így akár az is megeshet, hogy egyetlen szezonban megnyerjék az autóversenyzés hármas koronáját, azaz az F1-es Monacói Nagydíjat, az Indianapolisi 500 mérföldest és a Le Mans-i 24 órást.

Tegyük hozzá, ha nem is egyazon évben, de a McLarennek – egyedüli csapatként – már sikerült ez, hiszen 1974-ben (majd ’76-ban győzött már az Indy 500-on, 1995-ben pedig, a világ akkor leggyorsabb közúti autójának számító „F1” versenyváltozatával, a GTR-rel taroltak Le Mans-ban, az 1. mellett a 3., 4. és 5. helyet is megszerezték.

Az akkor egyszeri bravúr volt, a McLaren versenyautói azóta csak alacsonyabb osztályokban voltak jelen, ám a mostani bejelentés azt jelenti, hogy a WEC-ben is a legmagasabb szinten és állandó jelleggel vesznek majd részt.

A McLaren az F1 mellett 2017 óta van újra jelen az IndyCarban, de közvetetten a modern hosszútávú versenyzés sem idegen számukra, hiszen a vezérigazgató Zak Brown évek óta sikeresen működteti United Autosports csapatát, amely 2020-ban az LMP2-es osztályban Le Mans-győzelmet is aratott.

A WEC egyébként talán sosem látott magasságokban jár, ami a csúcskategóriás gyári jelenlétet illeti: a McLaren az Alpine, az Aston Martin, a Cadillac, Ferrari, a Peugeot, a Porsche és a Toyota mellé érkezik majd meg.

A wokingiak számára biztató lehet egyébként a Ferrari példája, hiszen az olasz márka is csak 2023-ban tért vissza a WEC csúcsosztályába, de rögtön elsőre győzelmet is aratott a Le Mans-i 24 óráson.