A Forma-1-ben – sokak ellenérzései ellenére – 2019 óta a futamon elért leggyorsabb körért egy-egy bónuszpontot osztottak, feltéve, ha a pilóta a top 10-ben, eleve pontszerző helyen zárt.

A szabály az első pillanattól vitákat generált, hiszen a hátrébb lévőket nem motiválta, míg az adott versenyen épp megfelelő előnyben lévőknek lehetőséget nyitott az utolsó pár körben arra, hogy a hajrában egy kerékcserében „megrabolják” a riválisokat.

A sokak számára visszatetsző jelenség a tavalyi Szingapúri Nagydíjon érte el a végső ingerküszöböt, amikor az egyéni bajnokságban távoli éllovas, de a pályán viszonylag hátrébb lévő Max Verstappen védelmében, a futamgyőzelem felé tartó Lando Norris pontmaximalizálásának hátráltatására az utolsó Forma-1-es futamát teljesítő, pontszerzésre amúgy sem esélyes VCARB-os Daniel Ricciardóval futtattak leggyorsabb kört.

Nem sokkal később a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bejelentette, hogy 2025-től már nem osztanak pontot a leggyorsabb körért – és ami addig csak erős, megalapozott sejtés volt, immár az F1 hivatalos honlapja által írtak szerinti is valóban pilóták trükkjei hozták el a szabályváltoztatást.

„Mivel a bónuszpont többször is vitás kérdéssé vált, az a döntés született, hogy az idei évre kiveszik a pontrendszerből” – áll a Forma-1 hivatalos oldalán megjelent összefoglalóban.