Véget ért a nagy titkolózás a Forma-1-ben, február 23-án ugyanis elkezdődött a 2022-es szezon előtti tesztsorozat. Az idei évben a csapatok kétszer három napot kaptak autóik kipróbálására, a héten az első etap zajlik Barcelonában.

F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 1

Ferrari

F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 2

Alpine és Aston Martin

 

Vélhetően még a Spanyol Nagydíj helyszínén sem teríti ki mindenki legjobb lapjait, de innentől azok sem titkolhatják tovább autóik alapkinézetét, akik eddig a végletekig feszítették ezt a határt – közéjük tartozik a Red Bull is. Hoztunk is nektek egy csokor képet az új autókról. Galériánk – melyet az alábbi képre kattintva érhetsz el – a nap során bővülni fog, érdemes lesz visszanézni többször is.

F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 3
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 4

F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók

F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók

F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 51
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 52
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 53
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 54
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 55
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 56
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 57
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 58
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 59
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 60
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 61
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 62
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 63
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 64
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 65
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 66
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 67
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 68
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 69
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 70
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 71
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 72
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 73
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 74
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 75
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 76
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 77
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 78
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 79
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 80
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 81
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 82
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 83
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 84
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 85
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 86
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 87
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 88
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 89
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 90
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 91
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 92
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 93
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 94
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 95
F1: Elkezdődött a teszt, pályán az új autók 96
Fotó megosztása:

A délelőtti első négy órában az egyetlen jelentősebb esemény Max Verstappen kiruccanása volt a kavicságyban, de ez csak egy rövid kitérő volt. Legjobban Charles Leclerc kezdett a Ferrarival, de a monacói ebéd előtti legjobb ideje is 4 másodperccel elmaradt Lewis Hamilton tavalyi barcelonai pole-pozíciós körétől. A maranellóiak nem csak gyorsak, megbízhatóak is voltak 80 megtett körrel, ezzel a Red Bull-lal együtt a legaktívabbak voltak. Nem indult jól a nap azonban az Alfa Romeónak, akik csak 9 kört tettek meg 4 óra alatt Robert Kubicával a volán mögött. Az istállónál a hírek szerint egy törött alkatrész késleltette a munkát, de több apró hibáról is beszámoltak a helyszíni források.

Délutánra a csapatok többségénél, szám szerint hatnál helycsere történt, csak Verstappen, Fernando Alonso (Alpine), Cunoda Juki (AlphaTauri) és Lando Norris (McLaren) vállaltak egész napos programot. Ebéd után sem szakadt meg a körözésben az Alfa Romeo, de azért Valtteri Bottas megtehetett néhány kört új munkaadója versenygépével. A délutánnak is volt egy vesztese, mégpedig a Haas, ahol a padlólemez sérülése hátráltatta Mick Schumacher körözését.

A legjobb kört Norris futotta, megelőzve a Ferrari párosát, Leclerc-t és Carlos Sainzot. Az időknek azonban ilyenkor még semmi jelentősége nincs: egyrészt különböző gumikeverékeket használnak a pilóták (Norris a C4, a két Ferrari a keményebb C3 jelűvel körözött), sokkal többet érnek a problémamentes mért körök – ezen a téren a Ferrari vitte a prímet. Megsüvegelendő az is, hogy egyszer sem került elő a piros zászló, egyetlen autó sem állt le a pályán.

Eredmények

Helyezés Pilóta Csapat Köridő Különbség Megtett körök
1. Lando Norris McLaren 1:19,568   103
2. Charles Leclerc Ferrari 1:20,165 +0,597 80
3. Carlos Sainz Ferrari 1:20,416 +0,848 73
4. George Russell Mercedes 1:20,784 +1,216 77
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:20,929 +1,361 50
6. Sebastian Vettel Aston Martin 1:21,276 +1,708 52
7. Cunoda Juki AlphaTauri 1:21,638 +2,070 121
8. Fernando Alonso Alpine 1:21,746 +2,178 127
9. Max Verstappen Red Bull 1:22,246 +2,678 147
10. Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:22,572 +3,004 23
11. Alexander Albon Williams 1:22,760 +3,192 66
12. Mick Schumacher Haas 1:22,926 +3,358 23
13. Lance Stroll Williams 1:23,327 +3,759 67
14. Nicholas Latifi Aston Martin 1:23,379 +3,811 66
15. Nyikita Mazepin Haas 1:24,505 +4,937 20
16. Robert Kubica Alfa Romeo 1:25,909 +6,341 9