A Red Bull-os Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Mexikóvárosi Nagydíjat a mercedeses Lewis Hamilton és a csapattárs Sergio Perez előtt. A holland simán nyert egy remek rajt után, ahol az élről rajtoló Valtteri Bottas megforgott a Mercedesszel, így pontot sem szerzett.
LAP 1/71 SAFETY CAR
Bottas spins down to P18! Ricciardo loses his front wing in contact with the Mercedes in the opening chaos #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/n10azOUepf
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
A rajtnál történt kalamajkában, melyet a mclarenes Daniel Ricciardo váltott ki Bottas megpöckölésével, összetörte autóját Cunoda Juki és Mick Schumacher. Az AlphaTauri és a Haas pilótáin kívül más nem adta fel a versenyt.
LAP 2/71 SAFETY CAR
Tsunoda and Schumacher are both out from the opening lap melee #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/vIxzkekrwP
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Ekkor alakult ki az első hatos sorrendje is, mely a leintésig nem változott. Az egy kiállásos futamon Verstappen sokkal gyorsabb volt Hamiltonnál, a britnek inkább Perez ellen kellett védekeznie, aki kerékcseréjét jóval később ejtette meg, így a végéig szorongathatta a mexikói a hétszeres világbajnokot.
LAP 66/71
Traffic for both Perez and Hamilton has hampered the battle slightly, but it’s still all to play for! 🤩#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/rTYZhqURt2
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Előznie végül nem sikerült, így maradt Hamilton elől és Perez mögötte. Mögöttük Pierre Gasly ért célba az AlphaTaurival egy számára végtelenül sima versenyen. A két Ferrari-pilóta az 5-6. helyen végzett: ugyan megpróbálkoztak azzal, hogy Carlos Sainzot előreküldjék, hogy esetleg elkapja Gasly-t, a végére visszaállt a korábbi sorrend, Charles Leclerc-rel a kedvezőbb pozícióban.
LAP 59/71
Ferrari swap Leclerc and Sainz, with the Spaniard now in P5 👀
It’s looking very good for their Constructors’ battle with McLaren #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/6PJV2ISiYt
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Pontot szerzett még Sebastian Vettel (Aston Martin), Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Fernando Alonso (Alpine) és Lando Norris (McLaren).
Bottasnak harmatgyenge versenye volt a megforgás után: az egész futamot kiforgatója, Ricciardo mögött szenvedte végig, mielőtt a Mercedes elrontotta kerékcseréjét. Később még kétszer lágy gumit kapott a finn, kizárólag azzal a céllal, hogy elvegyék Verstappentől az egy pontot érő leggyorsabb kört. Ez legalább sikerült neki, noha az extra pontot nem kaphatta meg, miután nem lett pontszerző.

A teljes eredménylista
Az egyéni bajnokság élén Verstappen 19 pontra növelte előnyét, 312,5 ponttal vezet a 293,5 pontos Hamilton előtt. Bottas maradt a harmadik helyen 185 ponttal, őt Perez követi 165 egységgel. Norris maradt az ötödik helyen 150 pontjával. A hatodik helyről Leclerc várhatja a folytatást 138 ponttal, Sainz 130,5 pontos. A konstruktőrök között a Mercedest és a Red Bullt egy pont választja el (478,5-477,5 pont). A Ferrari feljött a harmadik helyre a McLaren megelőzésével, 268,5-255 az arány ott az állás.
A bajnokság jövő héten Interlagosban, Brazíliában folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Napos időben, 20 fokos levegő- és 46 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2021-es szezon 18. Forma-1-es futamára, a Mexikóvárosi Nagydíjra.
Az első sorból a két Mercedes-pilóta, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton indulhatott, nyakukban a Red Bull-pilótákkal, Max Verstappennel és Sergio Perezzel. és a Mercedesszel. A harmadik soron Pierre Gasly (AlphaTauri) és Carlos Sainz (Ferrari) osztozhattak, a hetedik rajtkocka Daniel Ricciardóé (McLaren), a nyolcadik Charles Leclerc-é (Ferrari) volt. Az ötödik sortól kezdve már a kiosztott rajtbüntetések is befolyásolták az indulási sorrendet, a legjobbak közé így Sebastian Vettel (Aston Martin) és Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) fért még be.

Összesen öten kaptak valamilyen büntetést: a williamses George Russell váltócsere miatti öthelyes visszasorolásával együtt a 15. helyről várhatta a piros lámpák kialvását, a mögötte felsorakozók (Cunoda Juki – AlphaTauri, Lando Norris – McLaren, Esteban Ocon – Alpine, Lance Stroll – Aston Martin) pedig mind azért kerültek oda, mert komplett erőforrást cseréltek az autóikban.
A mezőny többsége a közepes gumikon kezdte a futamot, a lágyakat csak Cunoda és Ocon választotta az induláshoz.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény elosztásban, bokszkiállással a 22-32. körök között. Hasonlóan gyorsnak gondolták a kemény-lágy változatot, cserével az 50-55. kör környékén a 71 körös nagydíjon, míg a két kiállásos stratégiákat egyértelműen lassabbnak titulálták.
Ready to fight. 💚 #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/rXCIO7oJN5
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) November 7, 2021


