Egészen a harmadik szabadedzésig kellett várni a Forma-1-es Eifel Nagydíjon, hogy a pilóták tapasztalatokat szerezzenek a hét év után a versenynaptárba visszatérő Nürburgringről. Az utolsó, 60 perces gyakorláson ennek ellenére a megszokott autók zártak az élen.
A pilóták 7 fokos levegő- és 12 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdhették meg a körözést a német pályán. Ezúttal senki sem várakozott, többen is azonnal kihajtottak a bokszutcából, amint zöldre váltott a lámpa. Az első mért körök hamar befutottak, ahogy az első elvett köridők is. A versenyirányítás a pálya 4-es kanyarjában figyelte szigorúan a pályaelhagyást, valamint az utolsó sikánban.
Time to explore the Nürburgring. 👀#EifelGP 🇩🇪 pic.twitter.com/LyQcYNpcsf
— McLaren (@McLarenF1) October 10, 2020
Az első tíz perc után már mindenki megtette az első métereit a pályán, Lance Stroll kivételével: a Racing Point kanadaija nem érezte jól magát. A csapat közleménye szerint még megvizsgálják a versenyzőt, de előfordulhat, hogy Nico Hülkenberg személyében ismét helyettest vethet be a rózsaszín alakulat – a német az edzés során meg is érkezett a helyszínre.
Might be another weekend for Nico Hulkenberg… pic.twitter.com/LUj9GdkHYF
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) October 10, 2020
Negyed óra után Max Verstappen állt az élen a Red Bull-lal, csapattársával, Alexander Albonnal szendvicsbe fogva a renault-s Esteban Ocont és a Racing Point mexikóiját, Sergio Perezt. Ezek a köridők azonban még mindig nem voltak mérvadóak, mindenki a tapadási határokat kereste: a leggyorsabb holland és az éppen akkor utolsó helyen álló ferraris Sebastian Vettel között több mint 7 másodperc volt a különbség. A német egyébként meg is forgatta a vörös versenygépet.
Chilly conditions + re-learning track = a little pirouette for Seb 🔃#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/GCb0HkBjqT
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020
Alig fél óra kellett ahhoz, hogy megdőljön a pályarekord, mely 2004 óta állt fenn: Ocon 1:27,634-gyel bő egy másodperccel előzte meg az addigi éllovas Verstappent, de hamar elvette a franciától a dicsőséget a mclarenes Lando Norris. A brit ifjonc 3 ezreddel volt csak gyorsabb a Renault-nál.
Ez nem jelentette az edzés végét, hiszen a nagyok ekkor még nem kapcsoltak rá, Verstappen hamar vissza is vette a vezetést. George Russell is oda akarta magát tenni, de a williamses majdnem eldobta az autót, csak nagyon lassan állt meg a még vizes füvön az autó.
“Swimmingly, mate” https://t.co/n5YlSOfLMS pic.twitter.com/fpvPvWEMOD
— Ky (@FiftyBucksss) October 10, 2020
Csapattársa, Nicholas Latifi is megforgott a Williamsszel, az irányba állás azonban nem ment könnyen az utolsó kanyarban: a kanadai végül egy Y fordulóval abszolválta a kihívást.
Latifi just about escapes the gravel at the final corner after a brief spin 👀#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/xZwYCBWvaf
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020
Az utolsó húsz percre a sokáig kiváró Mercedes-versenyzők is összerakták jobb köreiket, Valtteri Bottas az első, Lewis Hamilton a harmadik helyre ugrott fel. Kettejük közül a finn meggyőzőbb volt, a hatszoros világbajnok többször is hibázott az edzés során. A leintéskor a Mercedes párosa volt az első két helyen, míg kisebb meglepetésre a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a harmadik helyet, a csapattárs Vettel pedig ötödikként zárt. A két vörös autó Verstappent fogta közre a tabellán.
Az Eifel Nagydíj időmérője magyar idő szerint délután 3 órakor kezdődik.