A Forma-1-ben jövőre a széria történetének eddigi leghosszabb, 22 fordulós idénye következik. Míg a pusztán a hétvégére megérkező csapatvezetők és pilóták számára elviselhető a menetrend, a turistaosztályon utazó, gyakran helyszínről helyszínre kihagyás nélkül vándorló szerelőkre, kiszolgáló személyzetre óriási terhet ró az összesen majdnem fél éves távollét.

“Nem értek egyet a 22 futammal. Szerintem ki kellene válogatnunk a legjobb pályákat – tudom, hogy szeretnének minél több pénzt keresni, de azért a szerelőkre is gondolni kellene. Ők hétfőn vagy kedden futnak be, felépítenek mindent, míg a nagyfőnökök csak péntekre, esetleg csak szombat délelőttre érkeznek meg, aztán akár már a futam alatt repülnek is haza” – magyarázta a Red Bull-os Max Verstappen.

“Nekik nem gond ez, 30 futam is beleférne, mert csak három napot vannak távol. De a többségnek legalább öt-hat nap egy versenyhétvége. Még csak nem is magunk miatt panaszkodom, a szerelőkről van szó, akik akár már most beadhatják a válási papírokat, ha még több futam jön.”

F1: Családokat tehet tönkre a jövő év? 1

A hollanddal teljesen egybehangzóan nyilatkozott a Racing Point mexikói veteránja, Sergio Perez:

“A szerelőket, mérnököket féltem leginkább, szerintem nekik lehet a legaggasztóbb ez. Kétlem, hogy bármilyen társasági életük lehet, szóval nagyon nehéz ez. Lassan eljutunk oda, hogy két stábot kell alkalmazni, rotációra lesz szükség vagy ilyesmi.”

“Nagyon sok munka ez. Nem is a versenyzőknek, bár mi is sokat dolgozunk, mert a versenyzésen kívül ott a szimulátor, a szponzori rendezvények, és persze edzeni is kell. De a szerelőknek főleg nehéz: ők hétfőtől itt vannak a pályán, és néha csak kedden utaznak tovább, szóval szerintem már így is a határon vannak.”