Versenyzőt cserélt a nyári szünetben a Red Bull, így a Forma-1-es Belga Nagydíjat az újonc Alexander Albon már az élcsapat színeiben várhatta, míg Pierre Gasly kénytelen volt visszatérni a Toro Rossóhoz. Nem volt könnyű helyzetben a Forma-2-es bajnokság tavalyi bronzérmese, mert motorcsere miatt csak a 17. rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását.

Döcögősen is kezdett Albon, a verseny első felében beragadt a renault-s Nico Hülkenberg mögé, viszont a folytatásban új erőre kapott, többek között Hülkenberg csapattársával, Daniel Ricciardóval, valamint a Toro Rossó-s Danyiil Kvjattal és a Racing Point-os Sergio Pérezzel szemben is bemutatott egy bámulatos előzést – az utolsó körös drámák révén pedig további két pozíciót nyert, így ötödik lett, ezzel nem túl hosszú Forma-1-es pályafutása eddigi legjobb eredményét elérve.

„Úgy éreztem a verseny első felében, hogy iszonyatosan szenvedek” – mondta Albon a leintést követően. „Előbb a gumimelegítéssel gyűlt meg a bajom, aztán a közepes abroncsokon teljesített komplett etapban nem találtam magamat. Arra számítottam, hogy egy rakás autót megelőzök majd, de nem így történt!”

„Ezért úgy döntöttünk, hogy a tervezettnél korábban jövünk ki, és lágy gumikra váltunk. Ettől fogva pedig sokkal kényelmesebben éreztem magamat az autóban, valósággal életre keltem, így vívtam néhány igazán klassz csatát” – lelkendezett a 23 éves újonc. „Nem volt könnyű dolgom, mert mindenki közel volt a másikhoz, így DRS-vonat alakult ki tulajdonképpen.”

„DRS-es játékot játszottunk” – nevetett fel Albon, amikor arról kérdezték, hogy mi történt, amikor az utolsó körben a füvön előzte meg a Kemmel-egyenesben Pérezt. „Nyilván a DRS-re bazírozott Sergio, olyan volt, mintha egy virtuális biztonsági autós újraindítás lett volna. A Racing Pointok pedig az egész hétvégén eléggé gyorsak voltak az egyenesekben.”

Amíg Albon tündökölt a Red Bull-os bemutatkozásán, addig Max Verstappen már az első körben feladni kényszerült „hazai” futamát, miután az első kanyarban ütközött Kimi Räikkönen Alfa Romeójával.

Forrás: Fotó: Europress, GPfans.com