A múlt hétvégi Német Nagydíjon úgy tűnt, hogy száraz körülmények között a Ferrari sokat gyorsult, az elmúlt időszakban bevetett apró fejlesztésekkel és az autó viselkedésének kiismerésével végre előrelépést ért el az olasz csapat.
Persze egy minta nem minta, pozitív megerősítést csak az adhat, ha a hockenheimitől teljesen eltérő jellegű Hungaroringen is jól megy majd az autó, a Magyar Nagydíj fontos válaszokat adhat.
“Fontos lesz számunkra, hogy ez a futam is megerősítse, hogy az autónk többféle típusú pályán is versenyképesebb lett. Számíthatunk az elmúlt időszakban bevezetett frissítésekre, ahogy most is lesz néhány aerodinamikai fejlesztésünk” – mondta a csapatfőnök, Mattia Binotto.
“Természetesen a megbízhatósági gondok megoldására is odafigyelünk, hogy ne fordulhassanak elő újra a problémák” – utalt a hockenheimi időmérőn Sebastian Vettelt és Charles Leclerc-t is sújtó – de eltérő – műszaki hibákra a főnök.
“A Hungaroringen általában fontos tényező a hűtés, az autók pedig maximális leszorítőerővel mennek. A gumik komoly terhelést kapnak a kanyarokban, ez még egyetlen kvalifikációs körön is érvényesül” – sorolta a mogyoródi pálya jellegzetességeit Binotto.
A Ferrari a Magyar Nagydíj 33 éves története során a Ferrari hétszer tudott győzni, legutóbb 2017-ben, akkor Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen kettős diadalát ünnepelhette a maranellói istálló.