A Haas-csapathoz 2019-re névadó szponzorként csatlakozott a sokak által egyszerű pénzmosodának tekintett, a tágabb piacon nem elérhető terméket forgalmazó energiaital-márka, a Rich Energy.

A cég eredetileg sem volt túl bizalomkeltő, a Force Indiát tavaly nyáron emiatt nem adták el nekik, majd ugyanezért utasította el a szponzori együttműködést a Williams is, ráadásul azóta kiderült, hogy még a brand egyik központi elemét, a szarvasagancsos logót is lopták, az ezzel kapcsolatos bírósági ügyben pedig a az eladások, a pénzügyi háttér és a Forma-1-es költéseik nyilvánosságra hozatalára is kötelezték a Rich Energyt.

Ezek után nem volt akkora meglepetés, hogy az F1-csapat gyenge teljesítményére hivatkozva a cég tegnap a Twitteren bejelentette, hogy szerződést bontottak a Haasszal.

Az idén valóban nem túl acélosan teljesítő alakulat csapatfőnöke, Günther Steiner csütörtök délelőtt rövid közleményben reagált, cáfolta a szakítást:

“A Rich Energy pillanatnyilag a Haas F1 Team névadó szponzora. Az üzleti titok miatt ennél bővebben nem beszélhetek a felek közti szerződés részleteiről” – mondta az olasz szakember.

Talán mondhatni, hogy a Haas reakciója sem meglepő, hasonlóra lehetett számítani a Rich tegnapi húzása után, kíváncsian várjuk, merre halad tovább az ügy.

További csavar, hogy a Motorsport.com értesülése szerint a Rich Energy vezérigazgatója, William Storey a cég részvényeseinek jóváhagyása vagy akár tudta nélkül tette meg a szerdai bejelentést, a tulajdonosi kör így most a partnerség megmentésén dolgozik, a Forma-2-ből és az Indycarból ismert Jordan King apja, a résztulajdonos Justin King tárgyal a Haasszal.

A Rich Energy főnöke, William Storey

És ha már névadó szponzor, valamint a Williams neve is előkerült: a sereghajtóvá visszafejlődött patinás brit csapat csütörtök délelőtt azt jelentette be, hogy szerződést hosszabbított az idén érkezett névadójával, a ROKiT-tal, az eredeti háromról öt évre terjesztették ki az együttműködést.

Érdemes megjegyezni, hogy bár nem mérhető a Rich Energyhez, egyesek szerint a telekommunikáció forradalmasítását ígérő ROKiT sem valami bizalomgerjesztő cég, állítólag keveset is fizetnek, és inkább a Williams szomorú helyzetéről árulkodik, hogy velük társult az egykor szebb napokat látott, sokszoros világbajnok alakulat.

Forrás: Fotó: Getty Images
Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1 Haas F1 Sport szponzor Williams