Szokás azt mondani, hogy Spanyolországban indul be igazán a szezon, ide hozza el az összes csapat első komolyabb fejlesztési csomagját. A montmelói pályát mindenki jól ismeri, hiszen a téli teszteket hosszú évek óta ezen az aszfaltcsíkon tartják. Így a hétvége jó támpontként szolgálhat az alakulatoknak autójuk kiismerésében.

Az alábbiakban a 2000 után rendezett Spanyol Nagydíjak legérdekesebb, legjobb vagy éppen leghihetetlenebb pillanatait gyűjtöttük össze. Dőljetek hátra, kezdődik az időutazás!

2001: Csak egy kör kellett volna

Mika Häkkinen McLarenje az utolsó körben adta meg magát, a finn fél perccel vezetett a győzelmet megöröklő Michael Schumacher előtt. A Mercedes-motor meghibásodása után csapattársa, David Coulthard fuvarozta vissza a bokszba a kétszeres világbajnokot.

2003: A 30 méteres verseny

Igen hamar kiesett a rajtrács végéről induló Kimi Räikkönen a 2003-as futamon. A finn Antonio Pizzonia lefulladó Jaguarját találta telibe McLarenjével.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés, Máj 6., 2019, időpont: 4:24 (PDT időzóna szerint)

2004: Jimmy Jump beugrott a pályára

Számos sporteseményt meghekkelt a 2000-es években Jaume Marquet Cot, aki magára csak Jimmy Jumpként hivatkozik. A katalán férfi a 2004-es verseny felvezető köre alatt szaladgált a célegyenesben, de a verseny menetét ez nem befolyásolta.

2008: Kovalainen nagy csattanása

Nem voltak túl szerencsések a McLarenek Barcelonában, Heikki Kovalainen a bal első kerék hibája miatt zúgott ki hatalmas tempóval a bukótérbe. A finn autója a gumifal alá szorult, de az egyszeres futamgyőztesnek nem esett baja.

2010: Hamilton is a végén esik ki

A második helyen haladt Lewis Hamilton a 2010-es Spanyol Nagydíj leintése előtt. Ám a bal első gumi ismét csütörtököt mondott a McLarenen.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés, Máj 7., 2019, időpont: 8:49 (PDT időzóna szerint)

2012: A legenda győzelme

Ironikus, de ehhez is a McLaren közvetett segítsége kellett. Miután Lewis Hamiltont kizárták az időmérőről, a brit pole-pozícióját a meglepetésre brillírozó Pastor Maldonado örökölte meg. Csodák csodájára vasárnap is meg tudta tartani ezt a pozíciót, köszönhetően a Williams okos taktikájának és annak, hogy a venezuelai kivédekezte a hazai pályán autózó Fernando Alonso támadásait. Azóta is ez a grove-i istálló utolsó futamgyőzelme.

2013: Alonso utoljára a dobogó tetején

Már hat éve, hogy Fernando Alonso utoljára a dobogó tetején pezsgőzhetett a Forma-1-ben. Valószínűleg a spanyol sem gondolta 2013-ban, hogy a hazai versenye lesz az utolsó ilyen alkalom.

2016: Verstappen a nevető harmadik

Miután a két Mercedes kiütötte egymást a rajt után, a Ferrari és a Red Bull pilótái nagy csatát folytattak a győzelemért. Kimi Räikkönen végül nem bírt Max Verstappennel, aki frissen lépett fel a Toro Rossótól a nagycsapathoz a rosszfiú, Danyiil Kvjat kárára.

2017: Cukiságfaktor az egekben

Már az első kanyarban fel kellett adnia a 2017-es versenyt Kimi Räikkönennek. A közvetítésben megmutatták, hogy egy Ferrari-rajongó kisfiúnál eltört a mécses a baleset után. A szervezők ezt látva még a futam alatt, sebtiben összehoztak egy találkozót a Jégember és a kis Thomas közt.

2018: Grosjean bepörgött

Hatalmas balesettel indult a tavalyi futam: a barcelonai pálya hosszú, nyújtott jobbosában a rajt után Romain Grosjean veszítette el a Haas felett az irányítást, ezzel ágyúgolyóként csapódva az érkező autók közé.

Forrás: Fotó: Europress