Daniel Ricciardót a motorhelyzete kapcsán kérdezte a Sky Sports riportere, Ted Kravitz, az ausztrál pedig mindenkit meglepve dalban mondta el a válasz egy részét. Íme:

Ricciardo egyébként új MGU-K-t, energiatárolót és központi elektronikát kapott a Német Nagydíjon, a cserék miatt a sor végéről indulhatott. A Renault úgy döntött, nem indokolt a belsőégésű motor, a turbó és az MGU-H cseréje, pedig egy komplett hajtáslánccsere sem küldte volna hátrébb a rajtrácson.

A motor Murphy törvényének megfelelően be is sült a futamon, a Renault harmadik motorja, a Spec C, azonban még fejlesztés alatt van. A Renault-nak és a Red Bullnak így nem maradt más választása, egy újabb B specifikációjú motor helyett Ricciardo visszatért ahhoz (Spec A), amellyel megnyerte a Monacói Nagydíjat. Max Verstappen frissebb, B motort használhat Magyarországon.

Ricciardo a korábbi motor használata miatt nem kap büntetést a Magyar Nagydíjon, feltéve, ha nem történik váratlan meghibásodás a szabadedzéseken vagy az időmérőn.

“Mondjuk úgy, hogy remélhetőleg minden jól megy, és nem lesz gondom ezen a hétvégén” – mondta Ricciardo. “De ez egyben azt is jelenti, hogy valamikor a szünet után lesz majd egy fájdalmasabb hétvégém.”