A McLaren elmúlt három, igen sötét hondás évében végig a Magyar Nagydíj jelentette a fénypontot, Fernando Alonso 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben is a “best of the rest” tudott lenni a Hungaroringen, azaz csak a három élcsapat versenyzőit intették le előtte.

A pályafutása első futamgyőzelmét is nálunk megszerző (2003, Renault) spanyol idén azonban már ebben sem bízik, attól tart, nem fog az autónak feküdni a mogyoródi pálya:

“A korábbi évekről az mondanám, hogy igen, a Hungaroring volt az egyik olyan pálya, ahol egyértelműen jobban tudtunk szerepelni, jobb esélyeink voltak. Idén viszont, az autónk jellemzői alapján inkább problémás lesz a Magyar Nagydíj, legalábbis a pálya egyes szektorai” – mondta, hozzátéve, hogy az idei McLaren teljesítménye nem is igazán változik a különböző helyszíneken.

“Eléggé hasonló lesz. Jártunk Kanadában, a Paul Ricard-on, Ausztriában, Silverstone-ban és mindenütt nagyjából ugyanabban pozícióban voltuk, ugyanolyan teljesítménnyel. Pedig egészen ellentétes pályák voltak, mint Kanada és Silverstone.”

“Szóval szerintem idén nem látjuk azt, mint más években, hogy van jó pályánk és rossz pályánk. Mindig húzós lesz és mindig azon múlik majd, hogy milyen frissítéseket, milyen fejlesztéseket viszünk az adott versenyre.”

A kétszeres világbajnok legalább annyit el tudott árulni, hogy a Hungaroringen is lesznek újításaik: “Tudom, hogy jön egy nagyobb csomag Magyarországra, az talán többet számít majd, mint a pálya jellege.”