Az osztrák Kronen Zeitung szerint a Renault és a BMW már 2012-től szeretne kis űrtartalmú, feltehetőleg 1,5 literes turbómotorokkal versenyezni. Amellett, hogy ezzel a fejlesztés befagyasztása ellenére is egyre erősebb Ferrari erőforrás alól kihúzhatnák a szőnyeget, komoly piaci haszna is származhatna a tömegautókat gyártó márkáknak, hiszen az európai utcai modellek körében egyre terjednek az ilyen jellegű motorok, és így az F1 fejlesztései a tömeggyártásban is hasznosíthatók lennének. Természetesen az alacsony fogyasztás, és az ebből fakadó kisebb károsanyag-kibocsájtás is jól állna a Forma-1-nek.
A BMW és a Mercedes már ma is komoly hangsúlyt helyez a technológiára utcai autóiban.
Érdekes adalék, hogy az amerikai Indy Racing League épp nemrég jelentette be, hogy a sorozatban 2011-től turbókat használnak majd, és a hírek szerint a jelenleg csak Honda erőforrásokat használó széria iránt rögtön elkezdtek érdeklődni más – európai – gyártók is.





