“Kivételes volt az érdeklődés, nem is emlékszem, hogy valaha is ilyen korán eladtuk volna az összes jegyet” – mondta a versenyt szervező silverstone-i pálya vezetője.
Ennek ellenére 2010-ben már lehet, hogy kimarad a brit futam, ugyanis Bernie Ecclesone évek óta a pálya létesítményeinek felújítását követeli, míg a tulajdonos, a Brit Autóversenyzők Klubja (BRDC) forráshiányra hivatkozva csak terveket mutogat, de az építkezést nem kezdi meg.
Pedig ha nem tesznek semmit, úgy járhatnak, mint a Francia Nagydíjnak otthont adó Magny Cours, ahol idén rendeznek utoljára futamot, Ecclestone ugyanis utálja a vidéki helyszínt nehéz megközelíthetősége, és a megfelelő szálláshelyek hiánya miatt. Az F1 ura már többször kerek perec megmondta, hogy Párizsban akar F1-es versenyt szervezni, érdekes módon a Magny Cours-iak még mindig bíznak valamiben.
“Mindent megteszek azért, hogy a Francia Nagydíjat 2009-ben is a Magny Cours-i pályán rendezzék” – nyilatkozta nievre-i regionális tanács elnöke, Marcel Charmant. Hogy az elnök honnan ránt elő néhány luxusszállodát, nem tudni.
Míg a francia helyszínt a csapatok és a szponzorok sem fogják nagyon siratni, addig az idén pénzügyi nézeteltérések – Ecclestone nem kapta meg az általa kért összeget – miatt kigolyózott Amerikai Nagydíj hiányzik nekik. Az indianapolisi pálya vezetője, Tony George is nagyon szeretné a helyszín jövő évi centenáriumán a Forma-1-et, de Ecclestone-t ez sem nagyon érdekli:
“Az én mottóm a ‘go east’ (irány kelet!) a ‘go west’ (irány nyugat!) helyett, és eddig ez be is vált” – utalt a versenynaptárban egyre szaporodó közel-, és távol-keleti futamokra az F1 ura a La Presse című kanadai lapnak.
“Folyamatosan dolgozom az Amerikai Nagydíj visszahozásán, de egyáltalán nem tartom alapvető fontosságú ügynek” – tette hozzá.





