A McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa volt az első, aki Barcelonában megkritizálta a tervezett változtatásokat, miután saját szavaival “szinte egyenesen a falnak hajtott” a hideg slickeken.
“A Bridgestone próbál alacsony hőfokon működő gumikat gyártani, mert elméletileg nem lesznek melegítőpaplanok. Jerezben sok gondunk volt már nélkülük. Itt egy kicsit jobb a helyzet, mert a Bridgestone jobb keveréket gyártott. Az első kör az igazán veszélyes. Az ember lassan megy ki a bokszból a versenytempón lévő autók közé, így pedig olyan, mint egy mozgó sikán.”
A ferraris Felipe Massa szerint is sokat kell még dolgozni a gumikon, mert “borzasztóan veszélyes” lehet a helyzet.
Nico Rosbergnek is nagyon rossz tapasztalatai voltak a Williamsszel.
“Ilyen gumikkal nem lehet jövőre versenyezni, egyértelműen nem, ez a véleményem. Egyszerűen nevetséges így kijönni a bokszból. Ez így nem versenyzés, csak a túlélésre lehet játszani. Valamit tenni kell, mert így nem szabad csinálni. Lehetnek hideg gumik, de nem ilyenek” – mondta a német, és azt is hozzátette, hogy az ügyben a pilóták biztonsági szervezetének, a GPDA-nak kellene lépni.
A veterán Rubens Barrichello szerint is megoldást kell találni a gumik kérdésében.
“Korai még ítélkezni, de csatlakozom ahhoz, amit de la Rosa mondott. Balesetek lehetnek a kivezető körökön, mert a pilóták próbálkoznak majd ezzel-azzal, ez pedig nem valami jó. Lehetne keményebb keveréket használni kisebb melegítéssel. Hasra ütésből, mondjuk az FIA rendelhetne korlátozott hőmérsékletű paplanokat. Mondjuk 50 fokosakat, a semminél az is sokkal jobb lenne” – magyarázta a brazil.
A Forma-1-en kívül az autósport más kategóriáiban nem használnak gumimelegítő paplanokat.





