Újra szuperlággyal köröznek majd
Minden jobb lesz minta nélkül!
1997 óta most először nem lesz minta
26 fotó

Minden jobb lesz minta nélkül!

Minden jobb lesz minta nélkül!

Kees van de Grint, a Bridgestone főpályamérnöke szerint a felújított spanyol pálya kisebb megterhelést jelent a gumiknak, az idei Bridgestone pedig meg tud felelni a kihívásoknak.

“Régebben a pálya jellege nagy kopást és szemcsésedést okozott, különösen a bal első gumik esetén. Mostanra ez már nem akkora gond, a 2007-es fejlesztésű gumik jó egyensúlyt biztosítanak az autóknak, ez és a felújított pálya, főképp az új, utolsó sikán, ami csökkenti az utolsó kanyarokban a sebességet, a gumigyártó szempontjából már egy könnyebb pályát jelent” – magyarázta Grint.

Mivel a Forma-1-es mezőny februárban és a múlt héten is tesztelt a barcelonai pályán, így a Bridgestone rengeteg adatot gyűjthetett a helyszínről, de hogy ezek mennyire fordíthatók át a versenyhétvégére, az már más kérdés. A futamon a közepes és a kemény keverék lesz a két opció.

“A múlt heti teszteken világossá vált, hogy a közepes keménységű keverék a versenyképesebb. Ennek ellenére nem feledkezhetünk meg arról, hogy a hőmérséklet múlt héten és februárban alacsony volt, és esett is, ami miatt eléggé ‘zöld’ volt a pálya.” (‘zöldnek’ nevezik azt a pályát, amely nagyon tiszta, nincs a felületén lerakódott gumi – Vezess.hu)

“Ha magasabb lesz a hőmérséklet a versenyhétvégén, a kemény keverékek is ‘képbe kerülhetnek’. A múlt heti teszt lehetővé tette a csapatoknak, hogy a vizes és az extra vizes esőgumikat is kipróbálják, amelyek véleményünk szerint jól szerepeltek” – tette hozzá a holland szakember.