Minden jobb lesz minta nélkül!

Minden jobb lesz minta nélkül!

Kees van de Grint, a Bridgestone főpályamérnöke szerint a felújított spanyol pálya kisebb megterhelést jelent a gumiknak, az idei Bridgestone pedig meg tud felelni a kihívásoknak.

“Régebben a pálya jellege nagy kopást és szemcsésedést okozott, különösen a bal első gumik esetén. Mostanra ez már nem akkora gond, a 2007-es fejlesztésű gumik jó egyensúlyt biztosítanak az autóknak, ez és a felújított pálya, főképp az új, utolsó sikán, ami csökkenti az utolsó kanyarokban a sebességet, a gumigyártó szempontjából már egy könnyebb pályát jelent” – magyarázta Grint.

Mivel a Forma-1-es mezőny februárban és a múlt héten is tesztelt a barcelonai pályán, így a Bridgestone rengeteg adatot gyűjthetett a helyszínről, de hogy ezek mennyire fordíthatók át a versenyhétvégére, az már más kérdés. A futamon a közepes és a kemény keverék lesz a két opció.

“A múlt heti teszteken világossá vált, hogy a közepes keménységű keverék a versenyképesebb. Ennek ellenére nem feledkezhetünk meg arról, hogy a hőmérséklet múlt héten és februárban alacsony volt, és esett is, ami miatt eléggé ‘zöld’ volt a pálya.” (‘zöldnek’ nevezik azt a pályát, amely nagyon tiszta, nincs a felületén lerakódott gumi – Vezess.hu)

“Ha magasabb lesz a hőmérséklet a versenyhétvégén, a kemény keverékek is ‘képbe kerülhetnek’. A múlt heti teszt lehetővé tette a csapatoknak, hogy a vizes és az extra vizes esőgumikat is kipróbálják, amelyek véleményünk szerint jól szerepeltek” – tette hozzá a holland szakember.