Magyar földön is szerettük a kombi Opel Astrát

Vezettük (itthon is): Opel Astra ST

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.05.06. 06.00

Az új Astra csak úgy egy jó autó, de az új Astra kombi, vagyis ST, vagyis Sports Tourer egy nagyon jó autó. Pláne ez a piros biturbó-dízel. Most hittem el igazán, hogy megérdemli a típus az Év Autója díjat.

Röviden – Opel Astra Sports Tourer 1.6 DTR BiTurbo
Mi ez? Az ötödik generációs Opel Astra, 160 lovas dízellel
Mi tud? Kényelmes, tágas, jó vezetni, tele van korszerű extrákkal, mégsem utálja meg az ember, ha elkezdi használni
Mibe kerül? Ötmillió forinttól indul az Astra ST ára, a piros autó nagyjából kilencmillió
Kinek jó? Aki egy igazán jó kombit szeretne és nem akar nagyzolni a középkategóriával, viszont igényli a sok extrát

Bő egy hónappal a nemzetközi sajtóteszt után most Magyarországon is kipróbálhattuk az Év Autójának kombiváltozatát. Mivel már korábban közöltük a kocsi árait, adatait, első benyomásainkat róla, igazából semmi újat nem tudok hozzátenni Földes Attila kollégám mélyelemzéséhez, és ami azt illeti, a kocsi legérdekesebb részét, a puttonyt már Genfben feldolgoztam, videócskával. No de azért mutatok néhány, immár magyar földön készült képet a kocsiról. Érdemes végignézni őket, pláne annak, aki nem igazán értette, hogyan lehetett a nagyon jó, de semmi különös Golf és a jó, de még kevésbé különös Peugeot 308 után idén az elég jó, de még az előzőeknél is kevésbé különös Opel Astra az Év Autója.

Eddig én sem értettem, de most már el tudom fogadni. Az Astra ugyanis legjobb formáját pont ebben a piros, tágas, jól pakolható, kellemesen extrázott kombiban adja ki, az erős, dupla turbós dízelmotorral.

Kicsit szétesős a forma, ráadásul van benne valami hyundaios-régimazdás, de azért vállalható


Forma

Nem igazán harmonikus, de elegáns és friss az Astra Sports Tourer dizájnja. A csillogó fém ablakkeret és a (feláras) fényezetlen cápauszony-antenna relációját nehezen tudja hova tenni az ember, de a kiváló aerodinamika miatt sok mindent meg lehet bocsátani az Astra ST-nek:

Nem vágnak össze a szögek, vonalak, mégsem bántó az összhatás

Nem vágnak össze a szögek, vonalak, mégsem bántó az összhatás

Van némi BMW-s a hátsó lámpák vízszintes sávozásában

Van némi BMW-s a hátsó lámpák vízszintes sávozásában

Feláras optikai extra a fényezetlen cápauszony-antenna

Feláras optikai extra a fényezetlen cápauszony-antenna

A háttérben egy budapesti villamos, hogy bizonyítsuk: tényleg Magyarországon vezettük a német rendszámú kocsit

A háttérben egy budapesti villamos, hogy bizonyítsuk: tényleg Magyarországon vezettük a német rendszámú kocsit


Enteriőr

Irdatlan tágas a kocsi, elöl a térdet nem nyomja a középkonzol, hátul fejben-lábban tenyérnyi hely volt még 181 centis és 100 kilós énmagam mögött. A raktér pedig pont akkora, mint az első, F sorozatú Astráé volt. A húsz centivel hosszabb Insignia kombiénál pedig, ami 540-1530 liter, vajon tágasabb vagy szűkebb? Mutatom:

540-1630 liter

540-1630 liter

A csomagtér pont akkora, mint az F Astra kombié volt

A csomagtér pont akkora, mint az F Astra kombié volt

Nagyon tágas a kocsi hátul, mint az illusztráció mutatja

Nagyon tágas a kocsi hátul, mint az illusztráció mutatja

Teljes értékű pótkerék is kerülhet a hatalmas raktér alá

Teljes értékű pótkerék is kerülhet a hatalmas raktér alá

Okos apróság: ha garázsban nyitjuk az ötödik ajtót, nyithatjuk 3/4-ig is az utastérből

Okos apróság: ha garázsban nyitjuk az ötödik ajtót, nyithatjuk 3/4-ig is az utastérből


Felhasználói élmény

Adatlap

Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI ecoFLEX

Motor S4 dízel, 1598 cm3
Teljesítmény 160 LE
Nyomaték 350 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,9 mp
 Végsebesség 220 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,1-4,2l
Listaár 7 220 000 forint

Az 1,6-os, duplaturbós, 160 lóerős dízellel a 14 mázsás autó kellően dinamikus. A futómű kiváló társa az erős motornak, pláne, ha az adaptív tempomat és a változó áttételű kormány is felkerül az extralistára konfiguráláskor. Kényelmes, de a hirtelen irányváltásokat is precízen lekövető, agilis autó volt ez a piros, fullos közeli kocsi, jó gázreakcióval, hatásos fékkel, érzékeny kormányzással.

A vezetéstámogató rendszerek listája is csaknem teljesen megfelel a ma elvárhatónak, egyedül a követőradaros tempomat hiányzik érthetetlen módon a rendelhető extrák közül. A sávtartó automatika viszont rajta van, az Astra, ha nem figyelünk, akkor is benn tartja a kocsit a csíkok között, persze előbb-utóbb visítani kezd, hogy vegyük már vissza a vezetést.

A szinte minden jóval ellátott, hűtött-fűtött üléses, piros, német tesztautóban nagyon tetszett, hogy a klíma nem a feláras, kétzónás, digitális rendszer volt, hanem az alapáras, félautomata verzió. A túlbonyolított mai világban tök szimpatikus, hogy nem kell kifizetnem, ha nem akarom, hogy 20,5 vagy 21 fokot tartson a kocsi odabent, hiszen az ember nem ilyen szögletesen működik. Elég az, ha feltekerhetem a fűtést, ha fázok, vagy levehetem, ha melegem van.

A hifi szépen szólt, az érintőképernyős HMI ügyesen fogadta a telefonos kapcsolatteremtési kísérleteket, a navigáció, ha nem is ad olyan látványos képet, mint a prémiummárkák csúcsrendszerei, teljesen használhatónak bizonyult. A kocsi csendes volt sztrádán is, a rettenetes kátyúkat is méltósággal viselte – igazán jól vizsgázott magyar földön a kombi Astra.

Belül elöl pont olyan a kombi is, mint a sima Astra

Belül elöl pont olyan a kombi is, mint a sima Astra

Ha nyomjuk neki, kér enni a 160 lóerős dízel

Ha nyomjuk neki, kér enni a 160 lóerős dízel

Levehető illatosító (a képen) vagy mobiltartó pattintható a klímakonzol alá

Levehető illatosító (a képen) vagy mobiltartó pattintható a klímakonzol alá

A navigáció képe nem szép, de a rendszer jól működik

A navigáció képe nem szép, de a rendszer jól működik

Hátfájósok öröme a mindenfelé állítható, fűtött-szellőztetett komfortülés

Hátfájósok öröme a mindenfelé állítható, fűtött-szellőztetett komfortülés


Kinek ajánljuk?

Észszerű árazásával, szabad konfigurálhatóságával, széles motorválasztékával az új Astra kombi cégautónak és családi kocsinak is jó választás lehet. Belekötni nem tudunk, sem a nemzetközi, sem a magyar bemutató alkalmával nem adott okot komoly kritikára, vagyis egyelőre csak annyit mondhatunk: akinek tetszik, nem fog csalódni a komfortban és a műszaki tartalomban sem. Hacsak nem szeretne hibrid vagy elektromos Astrát. Mert olyan egyelőre nincs, pedig 2016-ban azért ez sem olyan szürreális elvárás egy nagy gyártó népszerű kompakt modelljétől Európában.

Érdekes, de egy ilyen jól felszerelt példány is rendelhető egyzónás, félautomata (egzakt hőfokszabályzás nélküli) klímával

Érdekes, de egy ilyen jól felszerelt példány is rendelhető egyzónás, félautomata (egzakt hőfokszabályzás nélküli) klímával

A hátsó ajtó nyílhatna szélesebbre

A hátsó ajtó nyílhatna szélesebbre

Szellőzőrostély nincs, ülésfűtés lehet hátul

Szellőzőrostély nincs, ülésfűtés lehet hátul

Az OnStar biztonsági és kommunikációs rendszer egyelőre nem működik Magyarországon

Az OnStar biztonsági és kommunikációs rendszer egyelőre nem működik Magyarországon

Átlagosan másfél mázsával lettek könnyebbek elődjüknél az új Astra modellek

Átlagosan másfél mázsával lettek könnyebbek elődjüknél az új Astra-modellek


Erős dízel Opel Astra Sports Tourer és konkurensei
Opel Astra 1,6 (160 LE) 7 220 000 Ft
Golf Variant Comfortline BMT 2,0 TDI  (150 LE) 7 249 540 Ft
Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi (130 LE) 6 800 000 Ft
Peugeot 308SW 2,0 BlueHDi (150 LE) 7 205 000 Ft
Kia Ceed kombi, 1,6 CRDi EX Premium (136 LE) 6 559 000 Ft
Opel Astra ST 1.6 DTR Biturbo
  • Erős motor
  • Opeltől szokatlanul jó vezetési élmény
  • Remek ülések
  • Korszerű és jól működő extrák
  • Tágas utastér, raktér
  • Reális ár
  • Csekély márkapresztízs
  • Az alapmodell drága
 

Szavazás

Hány pontot adnál a kombi Astrára?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.