Röviden – Opel Astra Sports Tourer 1.6 DTR BiTurbo | |
---|---|
Mi ez? | Az ötödik generációs Opel Astra, 160 lovas dízellel |
Mi tud? | Kényelmes, tágas, jó vezetni, tele van korszerű extrákkal, mégsem utálja meg az ember, ha elkezdi használni |
Mibe kerül? | Ötmillió forinttól indul az Astra ST ára, a piros autó nagyjából kilencmillió |
Kinek jó? | Aki egy igazán jó kombit szeretne és nem akar nagyzolni a középkategóriával, viszont igényli a sok extrát |
Bő egy hónappal a nemzetközi sajtóteszt után most Magyarországon is kipróbálhattuk az Év Autójának kombiváltozatát. Mivel már korábban közöltük a kocsi árait, adatait, első benyomásainkat róla, igazából semmi újat nem tudok hozzátenni Földes Attila kollégám mélyelemzéséhez, és ami azt illeti, a kocsi legérdekesebb részét, a puttonyt már Genfben feldolgoztam, videócskával. No de azért mutatok néhány, immár magyar földön készült képet a kocsiról. Érdemes végignézni őket, pláne annak, aki nem igazán értette, hogyan lehetett a nagyon jó, de semmi különös Golf és a jó, de még kevésbé különös Peugeot 308 után idén az elég jó, de még az előzőeknél is kevésbé különös Opel Astra az Év Autója.
Eddig én sem értettem, de most már el tudom fogadni. Az Astra ugyanis legjobb formáját pont ebben a piros, tágas, jól pakolható, kellemesen extrázott kombiban adja ki, az erős, dupla turbós dízelmotorral.
Forma
Nem igazán harmonikus, de elegáns és friss az Astra Sports Tourer dizájnja. A csillogó fém ablakkeret és a (feláras) fényezetlen cápauszony-antenna relációját nehezen tudja hova tenni az ember, de a kiváló aerodinamika miatt sok mindent meg lehet bocsátani az Astra ST-nek:

A háttérben egy budapesti villamos, hogy bizonyítsuk: tényleg Magyarországon vezettük a német rendszámú kocsit
Enteriőr
Irdatlan tágas a kocsi, elöl a térdet nem nyomja a középkonzol, hátul fejben-lábban tenyérnyi hely volt még 181 centis és 100 kilós énmagam mögött. A raktér pedig pont akkora, mint az első, F sorozatú Astráé volt. A húsz centivel hosszabb Insignia kombiénál pedig, ami 540-1530 liter, vajon tágasabb vagy szűkebb? Mutatom:
Felhasználói élmény
Adatlap
Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI ecoFLEX

Motor | S4 dízel, 1598 cm3 |
Teljesítmény | 160 LE |
Nyomaték | 350 Nm |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 8,9 mp |
Végsebesség | 220 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4,1-4,2l |
Listaár | 7 220 000 forint |
Az 1,6-os, duplaturbós, 160 lóerős dízellel a 14 mázsás autó kellően dinamikus. A futómű kiváló társa az erős motornak, pláne, ha az adaptív tempomat és a változó áttételű kormány is felkerül az extralistára konfiguráláskor. Kényelmes, de a hirtelen irányváltásokat is precízen lekövető, agilis autó volt ez a piros, fullos közeli kocsi, jó gázreakcióval, hatásos fékkel, érzékeny kormányzással.
A vezetéstámogató rendszerek listája is csaknem teljesen megfelel a ma elvárhatónak, egyedül a követőradaros tempomat hiányzik érthetetlen módon a rendelhető extrák közül. A sávtartó automatika viszont rajta van, az Astra, ha nem figyelünk, akkor is benn tartja a kocsit a csíkok között, persze előbb-utóbb visítani kezd, hogy vegyük már vissza a vezetést.
A szinte minden jóval ellátott, hűtött-fűtött üléses, piros, német tesztautóban nagyon tetszett, hogy a klíma nem a feláras, kétzónás, digitális rendszer volt, hanem az alapáras, félautomata verzió. A túlbonyolított mai világban tök szimpatikus, hogy nem kell kifizetnem, ha nem akarom, hogy 20,5 vagy 21 fokot tartson a kocsi odabent, hiszen az ember nem ilyen szögletesen működik. Elég az, ha feltekerhetem a fűtést, ha fázok, vagy levehetem, ha melegem van.
A hifi szépen szólt, az érintőképernyős HMI ügyesen fogadta a telefonos kapcsolatteremtési kísérleteket, a navigáció, ha nem is ad olyan látványos képet, mint a prémiummárkák csúcsrendszerei, teljesen használhatónak bizonyult. A kocsi csendes volt sztrádán is, a rettenetes kátyúkat is méltósággal viselte – igazán jól vizsgázott magyar földön a kombi Astra.
Kinek ajánljuk?
Észszerű árazásával, szabad konfigurálhatóságával, széles motorválasztékával az új Astra kombi cégautónak és családi kocsinak is jó választás lehet. Belekötni nem tudunk, sem a nemzetközi, sem a magyar bemutató alkalmával nem adott okot komoly kritikára, vagyis egyelőre csak annyit mondhatunk: akinek tetszik, nem fog csalódni a komfortban és a műszaki tartalomban sem. Hacsak nem szeretne hibrid vagy elektromos Astrát. Mert olyan egyelőre nincs, pedig 2016-ban azért ez sem olyan szürreális elvárás egy nagy gyártó népszerű kompakt modelljétől Európában.

Érdekes, de egy ilyen jól felszerelt példány is rendelhető egyzónás, félautomata (egzakt hőfokszabályzás nélküli) klímával
Erős dízel Opel Astra Sports Tourer és konkurensei | |
---|---|
Opel Astra 1,6 (160 LE) | 7 220 000 Ft |
Golf Variant Comfortline BMT 2,0 TDI (150 LE) | 7 249 540 Ft |
Renault Mégane Grandtour 1,6 dCi (130 LE) | 6 800 000 Ft |
Peugeot 308SW 2,0 BlueHDi (150 LE) | 7 205 000 Ft |
Kia Ceed kombi, 1,6 CRDi EX Premium (136 LE) | 6 559 000 Ft |
Opel Astra ST 1.6 DTR Biturbo | |
---|---|
|
|