A statikus feltöltődés egyik fő kiváltó oka az alacsony páratartalom, ezért időfüggő, hogy mikor van nagyobb esély a jelenségre. Most például kevés, de az aszályos nyári hónapokban, vagy akár száraz téli napokon többször találkozhatunk a jellegzetes csípéssel, amit a kis elektromos kisülés okoz.
Ha szeretnénk megúszni a kiszálláskor érkező áramütést, érdemes kerülni bizonyos anyagokat. A gyapjú például különösen problémás lehet, a természetes állati szőrökből készült anyagok ugyanis nyomokban nedvességet tartalmaznak a rostokban, ami vezeti az elektromosságot. Szintén rossz szokás, ha gyakran túrunk a hajunkba (különösen, ha hosszú), mivel ezzel gyakorlatilag előkészítjük magunkat a kiszálláskori sokkra.
Létezik néhány technika, amellyel csökkenthető vagy teljesen kiküszöbölhető a kellemetlen csípés.

Fotó: Physics Girl/YouTube
Amikor kinyitjuk az ajtót, és kifelé csúszunk az ülésen, a súrlódás miatt a testünk és az autó ülése is feltöltődik. Hogy ezt a töltést levezessük és elkerüljük az áramütést, tegyük a kezünket a karosszéria fémkeretére, még miközben kifelé mozgunk. Ez biztosítja a töltött részecskék folyamatos elvezetését a testünkről, megakadályozva, hogy felhalmozódjanak, és végül egyetlen ponton kisüljenek.
Elektrosztatika
Az elektrosztatikus jelenségeket már az ókori görögök is megfigyelték. Bizonyos anyagok dörzsölés hatására könnyű dolgokat magukhoz vonzottak. Ekkor a megdörzsölt anyagok az elektrosztatikus feltöltődés hatására elektromos állapotba kerültek, elektromos töltésűvé váltak. A testek pozitív töltését elektronhiány, negatív töltését elektrontöbblet okozza. Az azonos töltések taszítják, az ellentétesek vonzzák egymást. A vezető anyagokban a töltéshordozó részecskék könnyen elmozdulhatnak. Az elektromos állapot az ilyen testekre átvihető érintkezéssel, ami ilyenkor az egész vezetőre szétterjed.
Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy sikerült-e levezetni a feszültséget, választhatunk kevésbé kellemetlen tesztmódszereket is. Érinthetjük például a slusszkulcs fém végét, vagy egy fém ékszert – például egy gyűrűt – az autó karosszériájához. Ez segít elvezetni a töltést anélkül, hogy közvetlenül a bőrünket érné a hatás.
Függetlenül attól, hogyan jön létre a súrlódás, az eredmény egy többlettöltés, amely csak arra vár, hogy megérintsünk egy földelt tárgyat, ezzel zárva az áramkört és szabadjára engedve az elektronok áradatát. Mivel rengeteg töltött részecske áramlik át egyetlen érintkezési ponton, ez okozza az ismert, kellemetlen áramütést.
