Sokak számára a mai napig placebo a prémium-üzemanyag, pláne a 100-as benzin. Hétköznapi autóknál azonban senki ne várja, hogy vadászgépként fognak megindulni, ha teletöltjük őket prémiummal.
Az üzemanyagok, amelyek a szabványosnál magasabb oktán– illetve cetánszámmal és speciális adalékkal készülnek, a gyártók szerint számos előnyt kínálnak:
Ezek a benzin- és gázolajfajták tisztább és hatékonyabb égést, kevesebb lerakódást, hosszabb motorélettartamot, alacsonyabb fogyasztást, finomabb járást, és akár nagyobb teljesítményt ígérnek.
Ugyanakkor fontos tudni, hogy egy olyan motor, amelyet kifejezetten úgy terveztek, hogy 95-ös benzinnel működjön, nem képes automatikusan kihasználni a kompresszióviszony növelésére a magasabb oktánszámtól javuló kopogástűrést, nem fog átállni a vezérlés.
Egy korábbi videónkban ezt részletesen átbeszéltük:
A prémium-üzemanyagokban található jobb minőségű adalékok hatását viszont érezheti a tulajdonos – például a tisztább égéstérben enyhén javulhat a teljesítmény, vagy egyenletesebbé válhat a működés.
Hogy mindez megéri-e a felárat, az már egyéni döntés kérdése, hiszen a különbség sok esetben minimális, sőt időnként a mérési hibahatáron belül marad.
