Három ember van a világon, akik oda-vissza dobálják egymásnak a világ leggazdagabb emberének járó labdát. A Business Insider friss elemzése a következő sorrendet állította fel:

  1. Elon Musk: 367 milliárd dollár
  2. Mark Zuckerberg: 216 milliárd dollár
  3. Jeff Bezos: 215 milliárd dollár

Az, hogy hármójuk közül éppen kinek több a vagyona, az hónapról hónapra változik, bár Musk nagyon meglódult, mióta Trump ül az elnöki székben.

Jeff Bezos, az Amazon alapítója nemrég egy podcastben árulta el, milyen autók állnak garázsában, amelyekkel egyébként rendszeresen közlekedik, szóval nem csak leporolja őket időnként a komornyik.

McLaren F1 (a kedvence): 25 millió dollár (8,5 milliárd forint)

A McLaren F1 első prototípusa 1992-ben készült el, az elképesztő aerodinamikájú, a típusjelzésnek megfelelően számos területen pár évvel korábbi Forma-1-es technológiákat alkalmazó, 1+2 üléses autóba (a vezetőülés elöl, középen van elhelyezve) a BMW-től származó V12-es, benzines szívómotor került.

6 fotó

Az alumíniumból, magnéziumból és kevlárból összerakott sportkupéban középre épített, 6,1 literes, benzines szívómotor termelt 618 lóerőt, ami elképesztő teljesítmény volt a nagyjából 1140 kilós verda mozgatásához. 1998. március 31-én a Volkswagen ehra-lessieni tesztpályáján 391 km/órás csúcsot, két irányban 386,4 km/órás átlagsebességet ért el.

Lamborghini Veneno Roadster: 5 millió dollár (1,7 milliárd forint)

A Veneno Roadstert 2013-ban mutatták be, a Lamborghini 50. évfordulójának alkalmából – mindössze kilenc darab készült a jubileumra szánt típusból. Az olaszok 6,5 literes, V12-es motorral szerelték, 750 lóerőt és 690 Nm-es nyomatékot biztosítva az autónak. Álló helyzetből 2,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót a Veneno Roadster, ám a mérőóra mutatója akár 355 km/óráig is képes felkúszni.

5 fotó

Koenigsegg CCXR Trevita: 4,8 millió dollár (1,6 milliárd forint)

Az autóból összesen 3 darabot készített a svéd gyártó, mind a hármat szigorúan kézi összeszereléssel.

A CCXR Trevita 1065 lóerejét 4,8 literes, V8-as motor produkálja, a 0‒100-as sprintet így mindössze 2,9 másodperc alatt letudja, de a 200 km/órához is csupán 8,8 kell. Az igazán durva azonban a végsebessége, ami valamivel 400 km/óra fölött tanyázik. Abszolút ütőlap az autóskártyában. A világhírű bokszolónak, Floyd Mayweathernek is áll egy a garázsában.

5 fotó

Lykan Hypersport (gyémántberakásos lámpákkal): 4 millió dollár (1,3 milliárd forint)

Egy libanoni cég, a W Motors gyártja a Lykan Hypersportot, amit sokan Lamborghini-rokonnak néznek az éles vonalakból építkező formaterv miatt. A motort a német Ruf szállítja – akik a rettenetesen erős és gyors Porschéket készítik – így a Lykan HyperSportban is hathengeres motor dolgozik. A 3,8 literes motort két turbó lélegezteti és 780 lóerős teljesítményt ad le, mellé 960 Nm nyomatéka van. A Lykant 2,9 másodperc alatt gyorsítja 100-ra, a végsebessége pedig 395 km/óra.

5 fotó

Az autó leginkább arról lehet ismerős, hogy ilyennel ugrottak ki egy felhőkarcolóból a Halálos Iramban 7-ben.

Bugatti Veyron Mansory: 3,4 millió dollár (1,1 milliárd forint)

A Mansory által átalakított Bugatti Veyron egyedi megjelenéséről és teljesítményéről ismert. A Mansory általában az adott modell aerodinamikai elemeit és belső terét alakítja át, gyakran karbonelemekkel és egyedi dizájnnal fokozva a sportosságot és az exkluzivitást. De sokszor a motort is áthangolják kicsit, hogy még erősebb legyen. Nagy szüksége is van erre az alapból 1001 lóerős W16-os motornak, amely 4 turbófeltöltővel lélegzik és 2,5 másodperc alatt gyorsította 100 km/órára a Veyront.

5 fotó

De megbújik még Bezos gyűjteményében egy Ferrari Pininfarina Sergio, egy Lexus LFA, egy Audi R8 is és egy hétköznapi, 1997-es Honda Accord is, amely eszmei értékkel bír számára, hiszen ez volt első saját autója állítólag.

És ha arra is kíváncsi vagy, melyek a világ legdrágább autói, a listát itt találod: